برگزاری سوگواره «احلی من العسل» ویژه ۲۵ هزار دانش‌آموز چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4157314
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

برگزاری سوگواره «احلی من العسل» ویژه ۲۵ هزار دانش‌آموز چهارمحال‌وبختیاری

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برپایی سوگواره «احلی من العسل» در استان، گفت: جامعه مخاطب این برنامه ۲۵ هزار دانش‌آموز پسر مقطع متوسطه اول سراسر استان هستند که به‌صورت حضوری و یا مشارکت در پویش نسل قاسم(ع) شرکت می‌کنند.

احلی من العسل

غلامعلی خدیبی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان در تشریح جزئیات برپایی سوگواره «احلی من العسل» با حضور نوجوانان عاشورایی در روز دوشنبه، دوم مردادماه همزمان با هفتم محرم‌الحرام، اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر لزوم برجسته‌سازی ارزش‌های معنوی به‌ویژه با تأسی به قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و مفاهیم والایی همچون، اخلاص، ایثار و شهادت، توکل، گذشت و سایر خصلت‌های نیکو، یازدهمین همایش «احلی من العسل» همزمان با سراسر کشور در مناطق 17گانه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در دو بخش پویش و همایش حضوری برگزار می‌شود.

وی در خصوص اهداف سوگواره احلی من العسل، ادامه داد: این همایش با هدف ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ ولایت‌مداری، تولی و تبری، فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و به‌ویژه نقش الگویی شهدای نوجوان و جوان کربلا برنامه‌ریزی شده و برگزار می‌شود.

خدیبی برگزاری «پویش نسل قاسم» را نیز یادآور شد و توضیح داد: این پویش ناظر بر روایت‌گری دانش‌آموزان از حضورشان در سوگواره احلی من العسل و نیز مشارکت در هیئت‌های دانش‌آموزی و عمومی است که با تعامل شبکه‌های شاد و امید تلویزیون برگزار می‌شود.

امضای طومار 50 متری در محکومیت اهانت به قرآن

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: جامعه مخاطب این برنامه 25 هزار دانش‌آموز پسر مقطع متوسطه اول سراسر استان هستند که به‌صورت حضوری و یا مشارکت در پویش نسل قاسم(ع) شرکت می‌کنند.

خدیبی با بیان اینکه همایش محوری احلی من العسل در مرکز استان با حضور 1500 نفر از دانش‌آموزان ناحیه یک و دو شهرکرد در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، ادامه داد: این برنامه با برگزاری سخنرانی، مداحی و قرائت میثاق‌نامه احلی من العسل همراه خواهد بود.

وی با ابراز تأسف از اقدام شنیع اهانت‌ به ساحت مقدس قرآن کریم از سوی شهروند سوئدی، بیان کرد: در این راستا، طوماری در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در قالب امضای بنر 50 متری از سوی دانش‌آموزان شرکت‌کننده در همایش احلی من العسل در مصلی شهرکرد تهیه شده است که پس از برنامه، این طومار برای نمایش در مقابل سفارت سوئد به تهران ارسال می‌شود که تودهنی نوجوانان شهرکردی به این اقدام خواهد بود.

خدیبی با اشاره به حضور دانش‌آموزان در هیئات و محافل عزاداری امام حسین(ع)، اظهار کرد: هیئت‌های انصارالمهدی(عج) به‌عنوان هیئت شاخص دانش‌آموزی در دهه محرم در اکثر مناطق آموزش و پرورش استان فعال هستند، همچنین هیئات دانش‌آموزی در مدارس استان در این ایام به برپایی محافل عزای حسینی می‌پردازند. 

انتهای پیام
captcha