طرح «نذر حریت» در کرمان اجرا می‌شود
کد خبر: 4157277
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

طرح «نذر حریت» در کرمان اجرا می‌شود

به‌مناسبت فرارسیدن ماه محرم طرح «نذر حریت» به منظور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان کرمان اجرا می‌شود.

طرح نذر حریتبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی ستاد دیه، سیدحجت‌الله موسوی‌قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان از برگزاری طرح «نذر حریت» در ایام ماه محرم به‌منظور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خبر داد و گفت: این طرح در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان، با همکاری هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان و ذاکرین اهل‌بیت(ع) با هدف فراهم کردن زمینه آزادی محکومین جرائم غیرعمد اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح به دو صورت قابل اجراست، افزود: هر هیئت مذهبی می‌تواند با جمع‌آوری کمک‌های عزاداران حسینی و اعضای خود زمینه‌ساز آزادی محکومین جرائم غیرعمد باشد. همچنین عزادارانی که قصد دارند نذر خود را ادا کنند اما در این ایام شرایط ادای آن را ندارند، می‌توانند با اهدای هزینه نذری در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد سهیم باشند.

موسوی‌قوام با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ مددجوی در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که برای آزادی آنها بیش از ۲۰ میلیارد تومان نیاز است، اظهار کرد: طرح نذر حریت از سال ۱۳۹۹ و با توجه به شیوع بیماری کرونا در راستای جذب کمک‌ها و نذورات خیران در ماه‌های محرم و صفر آغاز شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گفت: با ویژه برنامه «نذر حریت» فصل جدیدی در زندگی مددجویان آغاز شده و باید به زندگی شرافتمندانه فردی و اجتماعی بازگردند و به الگو تبدیل و در راستای گره‌گشایی از زندگی دیگران گام بردارند.

انتهای پیام
captcha