ساماندهی 5 هزار پلیس‌یار محرم در البرز
کد خبر: 4156365
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

ساماندهی 5 هزار پلیس‌یار محرم در البرز

فرمانده انتظامی البرز بر آمادگی همه جانبه در راستای ارائه خدمات و تمهیدات پلیسی به عزاداران حسینی تأکید کرد و گفت: پنج هزار پلیس‌یار محرم در چهار هزار هیئت ساماندهی شده‌اند.

سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی البرز

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی البرز، سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی البرز با تسلیت ایام سوگواری محرم اظهار کرد: پلیس استان البرز ضمن ایجاد فضایی مناسب توأم با امنیت برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان(ع)، تا بعد از اتمام برنامه‌های عزاداری همراه شهروندان بوده و در برقراری نظم و انضباط شدآمدی فعالیت خواهد کرد.

وی بیان کرد: عزاداران اباعبدالله‌الحسین(ع) همزمان با آغاز ماه محرم اقدام به برپایی مراسم عزاداری در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها می‌کنند و امیدواریم امسال با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

فرمانده انتظامی البرز تصریح کرد: انجام هرگونه اعمالی که منجر به ایجاد وهن در دین مبین اسلام شود تقبیح شده و همکاری مسئولان هیئت‌ها و عموم عزاداران حسینی مورد تأکید است. مسئولان هیئت‌های عزاداری حین حرکت دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها به‌منظور جلوگیری از هرگونه بی‌نظمی و راه‌بندان، نهایت همکاری با عوامل انتظامی و راهور مستقر در محل داشته باشند.

وی از ساماندهی پنج هزار پلیس‌یار محرم برای نظم‌بخشی به فعالیت هیئت‌های مذهبی در این استان خبر داد و اظهار کرد: این همیاران پلیس در بیش از چهار هزار هیئت مذهبی در مساجد، حسینیه‌ها، امامزاده‌ها و کانون‌های مذهبی و فرهنگی با پلیس همکاری دارند.

این مسئول متذکر شد: پلیس‌یاران محرم در هیئت‌های مذهبی کار نظم‌بخشی در معابر و مکان‌های عزاداری را برعهده دارند و هماهنگی و تعامل با کلانتری‌های محل برای جلوگیری از ترافیک در معابر در زمان حرکت دسته‌های عزاداری، هماهنگی در استقرار ایستگاه‌های صلواتی، ارتباط مستمر با پلیس و اعلام موارد تخلف از دیگر وظایف پلیس‌یاران در هیئت‌های مذهبی است.

انتهای پیام
captcha