برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 40 بقعه قم
کد خبر: 4156122
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۷

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 40 بقعه قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم از اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی و برپایی مراسم عزای حسینی در ۴۰ بقعه شاخص استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قمبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم‌الحرام و دهه نخست عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) اظهار کرد: محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است. عاشورا، مکتبی درس‌آموز و سرشار از آموزه‌های تعالی‌بخش و بسان خوانی گسترده، با انبوهی از مائده‌های آسمانی است. بی‌شک، آنان که بر سر این سفره مهمان می‌شوند به درستی، درس‌های این مکتب را فرا می‌گیرند و خیر دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان می‌برند.

وی در ادامه به اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی همانند سال‌های گذشته در قم اشاره کرد و افزود: بر این اساس ۴۰ بقعه متبرکه میزبان عزاداران حسینی خواهند بود. این مراسم شامل سخنرانی اساتید حوزوی، مداحی مادحان اهل بیت عصمت و طهارت و شعرخوانی شاعران آیینی در مدح و وصف امام حسین(ع) و یاران با وفایشان است.

اسکندری با بیان اینکه ویژه‌برنامه‌های مختلفی همچون راه‌اندازی دسته‌های عزاداری همزمان با شروع ماه محرم و روز‌های تاسوعا و عاشورا در این چارچوب پیش‌بینی شده است، گفت: برخی بقاع متبرکه اقدام به برپایی ایستگاه‌های صلواتی می‌کنند و بعضی هم ضیافت شام برای عزاداران تدارک دیده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: آیین‌هایی همچون مراسم «احلی من العسل» و «شیرخوارگان حسینی» و «بانوان زینبی» هم طبق سنت همه ساله و با محوریت بقاع متبرکه شاخص استان قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha