شورای وقف در یزد تشکیل می‌شود
کد خبر: 4155895
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

شورای وقف در یزد تشکیل می‌شود

در دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل اوقاف و امورخیریه استان با استاندار یزد به تشکیل شورای وقف با هدف بررسی دغدغه‌ها و مطالبات موجود و انجام اقدامات لازم در این حوزه اشاره و تأکید شد.

دیدار مسئولان اوقاف و امورخیریه استان با استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، 26 تیرماه در نشست مدیر و معاونان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به گزارش عملکرد مجموعه اوقاف و امور خیریه استان در سال‌های اخیر، گفت: مدیریت مطلوب مباحث مرتبط با مأموریت‌های این مجموعه علیرغم چالش‌ها و محدودیت‌های متعدد، شایسته تقدیر است.

وی در ادامه وقف را سنت حسنه و ماندگار خواند و افزود: باید نگاهی ویژه نسبت به مسئله وقف و نیت وقف کننده باشد و موارد بر اساس چارچوب موازین شرعی مدیریت شود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر رفع موانع سرمایه‌گذاری در موقوفات، بیان کرد: تدوین مشوق‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه، در دستور کار قرار گیرد.

استاندار یزد همچنین بر نقش‌آفرینی بیش از پیش مجموعه اوقاف و امور خیریه استان در زمینه تقویت فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این نشست، با اشاره به ثبت قریب به 14 هزار و 500 موقوفه با بیش از 45 هزار و 400 رقبه در استان یزد گفت: بخش اعظم این موقوفات توسط اداره کل اوقاف و بخش از آن توسط متولی مدیریت می‌شود.

صادقی به برخی موضوعات مورد تأکید استاندار یزد اشاره کرد و گفت: احیا و شناسایی موقوفات و بهره‌وری بهینه در جهت اجرای نیات واقفان خیراندیش به طور ویژه پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: یکی از اقدامات مورد پیگیری در این زمینه، برگزاری مسابقات قرآنی در سطح شهرستان‌ها خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد به املاک وقفی موجود در زمینه کمک به طلاب و حوزه‌های علمیه اشاره و تصریح کرد: با توجه به وقفیات این حوزه، همکاری ویژه‌ای با حوزه‌های علمیه خواهد شد.

صادقی همچنین با اشاره به مطالبات اوقاف از دستگاه‌های دولتی، گفت: با تدبیر استاندار در زمینه تشکیل شورای وقف در استان، دغدغه‌ها و مطالبات موجود بررسی و اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha