همایش «شمیم حسینی» در البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 4155883
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶

همایش «شمیم حسینی» در البرز برگزار می‌شود

همایش «شمیم حسینی» با حضور بیش از ۳۰۰ فعال هیئتی ساعت ۱۶ امروز، سه‌شنبه در آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) کرج برگزار می‌شود.

علی علی اکبری، دبیر ستاد مرکزی قرارگاه حضرت سیدالشهدای البرز

علی علی‌اکبری، دبیر ستاد مرکزی قرارگاه حضرت سیدالشهدای البرز در گفت‌وگو با ایکنا از برگزاری همایش شمیم حسینی با حضور 300 فعال هئیتی اعم از مسئول هیئت‌های مذهبی، هیئت امنا و مسئول محلات بعدازظهر امروز، سه‌شنبه، ساعت 16 در آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) کرج خبر داد.

وی افزود: این همایش با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با هدف تبیین ارزش‌های عاشورا، آموزش آداب خدمتگزاری به ساحت مقدس سیدالشهدا، محورهای سخنرانی و مداحی در ایام محرم  به صورت کارگاهی برگزار می‌شود. 

این مسئول در ادامه درباره طرح شمیم حسینی توضیح داد: این طرح با هدف نظارت و صیانت از اجرای امینانه نیات واقفان و جهت‌دهی به نحوه هزینه‌کرد عواید حاصل از موقوفات متصرفی مرتبط با نیات تعزیه‌داری، روضه‌خوانی و اطعام مقید و غیر مقید در قالب کمک به هیئات مذهبی، بقاع متبرکه و مساجد در استان اجرا می‌شود.

علی‌اکبری بیان کرد: با اجرای این طرح امسال حمایت از 200 هیئت مذهبی با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است که پنج میلیارد آن با اجرای نیت امینانه موقوفات و مابقی به کمک خیرین و مشارکت‌های مردمی تامین می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی قرارگاه حضرت سیدالشهدای البرز با اشاره به اینکه کمک‌ها در قالب اهدای بن کارت یا کارت خرید به هیئت‌های مذهبی اهدا می‌شود، گفت: این طرح از 20 تیرماه در البرز آغاز شده است و تا پایان صفر ادامه دارد.

وی در پایان از راه‌اندازی ستاد مرکزی قرارگاه حضرت سیدالشهدای البرز نیز خبر داد و گفت: این ستاد با هدف هم افزایی هرچه بیشتر بین هیئت‌های مذهبی برای برگزاری هرچه بهتر مراسم عزای حسینی با محوریت بقاع متبرکه البرز راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام
captcha