کنگره‌های شهدا باید در تراز انقلاب اسلامی برگزار شود
کد خبر: 4155798
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶

کنگره‌های شهدا باید در تراز انقلاب اسلامی برگزار شود

مسئول دبیرخانه برگزاری کنگره مرکزی ۱۸هزار شهید خراسان رضوی گفت: یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا باید در تراز انقلاب اسلامی برگزار شود.

کنگره شهدابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علی علی‌مددی مسئول دبیرخانه برگزاری کنگره مرکزی ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی، امروز 26 تیرماه، در جلسه هماهنگی دومین کنگره ملی بزرگداشت شهید مدرس(ره) و ۱۲۲۰ شهید منطقه ترشیز کهن که در محل سالن همایش‌های فرمانداری کاشمر برگزار شد، با بیان اینکه شهریورماه سال آینده دومین کنگره ملی بزرگداشت شهید مدرس(ره) و 1220 شهید منطقه ترشیز کهن برگزار خواهد شد، اظهار کرد: برای شهرها و مناطقی که کنگره ملی تعریف شده امامان جمعه همان منطقه ریاست شورای سیاست‌گذاری را برعهده دارند. کنگره ملی مستقل باید حداقل 100 یادواره تراز برگزار کند، در غیر این صورت نمی‌توان نام آن را کنگره ملی گذاشت.

وی ادامه داد: بعد از نیشابور و سبزوار امیدوارانه‌ترین کنگره‌ای که موفق خواهند شد با رهبر معظم انقلاب دیدار داشته باشند، کاشمر خواهد بود، اما باید مراسم باید به معنای واقعی در حد کنگره ملی برگزار شود. یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا باید در تراز انقلاب اسلامی برگزار شود و نباید تنها به برگزاری چند یادواره معمولی اکتفا نمود.

علی‌مددی افزود: کسانی که بخواهند با برگزاری یک جلسه، سخنرانی و پذیرایی به اسم شهدا جلسه و همایش برگزار کنند، این یادواره‌ها باید تعطیل شوند. یادواره تراز انقلاب اسلامی یادواره‌هایی هستند که حداقل از یک‌سال قبل ساختار و دبیرخانه کنگره تشکیل شده باشد، مناطقی که می‌خواهند کنگره ملی مستقل برگزار کنند باید دبیرخانه دائمی داشته باشند.

مسئول دبیرخانه برگزاری کنگره مرکزی ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی با تأکید بر اینکه از تمامی ظرفیت جوانان به خصوص دانش‌آموزی و دانشجویی برای انتقال فرهنگ جهاد ایثار و شهادت باید استفاده شود، اضافه کرد: اگر برای جمع‌آوری، تکمیل اسناد مربوط به شهدا و معرفی شهدا بر پایه هنر برنامه نداشته باشیم، یادواره را باید تعطیل کنیم در غیر این صورت به شهدا ظلم کرده‌ایم. باید برای شهدا توسط جوانان کارهای هنری انجام دهیم. اگر برنامه‌هایتان برای یک تعداد خاص از شهدا بود کنگره باید برای همان تعداد باشد.

وی ابراز کرد: اگر توانستیم یادواره‌های محلی، یادواره‌های مسجد محور و محله محور را احیاء کنیم موفق هستیم در غیر این صورت برگزار نشود بهتر است. با توجه به نقش خراسان در دفاع مقدس، در سال 1405 از 100 کتاب اسنادی دفاع مقدس رونمایی خواهیم نمود و در حال حاضر 50 پروژه در دست انجام داریم.

علی‌مددی اظهار کرد: تمامی کارهای هنری آینده بر مبنای همین کتاب‌ها تهیه می‌شوند، با توجه به اینکه 50درصد مخاطبین بانوان هستند به شرایطی این کمیته موفق  خواهد بود که هم‌افزایی داشته باشد. شهریورماه امسال یکی از دوره‌های توانمندسازی کشوری برای دبیران یادواره‌ها در کاشمر برگزار می‌شود تا همه شهرستان‌های اطراف بتوانند شرکت کنند.

مسئول دبیرخانه برگزاری کنگره مرکزی ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی تصریح کرد: کنگره ملی شهدا بزرگ‌ترین کار فرهنگی منطقه ترشیز کهن است که با دیدار رهبر معظم انقلاب به اوج قله خود خواهد رسید. باید گفت یادواره‌های سنتی باید تعطیل شوند، برگزاری یادواره تراز، یادواره تحولی تأثیرگذار و حماسی حائز اهمیت است. بعضاً یادواره‌هایی برگزار می‌کنند که تنها مراسم ترحیم هستند با این روش هیچ جوانی را نمی‌توان جذب کرد.

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در این جلسه با بیان اینکه ستادهای فرعی کنگره منطقه ترشیز همزمان در شهرهای تابعه باید فعال شوند، افزود: باید اطلاعات موجود از شهدا و خانواده‌هایشان به‌ روزرسانی شود و هماهنگی‌ها مجدد صورت گیرد.

وی ابراز کرد: بیش از حد منطق برای مأموریتی که کنگره برعهده دارد وجود دارد، جهاد بزرگ از منظر رهبری به همین کار تعلق گرفته است. پرداختن به این موضوعات و بحث‌ها را در شرایط امروز جامعه ضروری است و دشمن این روزها چند ساعت با فرزندان ما کار می‌کند اما ما چند دقیقه هم وقت نمی‌گذاریم. دشمن با تکیه‌بر ظرفیتی که ایجاد نموده و امکان دسترسی که به وجود آورده ساعت‌ها دارد با فرزندان این کشور تبادل اطلاعات و تعامل می‌کند.

یوسفعلی‌زاده بیان کرد: دشمنان آن‌قدر جاذبه‌های مختلفی را مقابل چشمانشان فرزندانمان می‌آورند که آنها را مجذوب می‌کند، باید ما هم متقابلاً کار کنیم، برای اینکه بتوان فرزندان را از زیر چنگال و چکمه دشمن که در فضای مجازی چمبره زده بیرون آورد باید از ظرفیت‌های این کنگره به بهترین نحو استفاده نمود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: در برگزار هرچه بهتر کنگره باید ظرفیت‌های منطقه‌ای و به خصوص استانی و ملی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha