هیئت‌های مذهبی البرز حمایت می‌شوند
کد خبر: 4155648
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
با اجرای طرح «شمیم حسینی»

هیئت‌های مذهبی البرز حمایت می‌شوند

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز از اجرای طرح «شمیم حسینی» در مساجد و امکان مذهبی روستاهای استان خبر داد و گفت: اجرای این طرح تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

حجت الاسلام سید عباس مسعودی معاون فرهنگی اوقاف البرز

حجت‌الاسلام سید‌عباس مسعودی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از اجرای طرح «شمیم حسینی» در راستای کمک به هیئت‌ها و حسینیه‌ها در محرم خبر داد و اظهار کرد:  این طرح در راستای نظارت و صیانت از اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش و جهت‌دهی به نحوه مصرف و هزینه‌کرد عواید حاصله از موقوفات متصرفی مرتبط با نیات تعزیه‌داری، روضه‌خوانی و اطعام در قالب کمک به هیئت‌های مذهبی، بقاع متبرکه و مساجد البرز اجرا خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه این طرح از ابتدای ماه محرم آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد، تصریح کرد: طبخ و توزیع غذا، کمک به هیئت‌های مذهبی و اجرای برنامه‌های عزاداری و سوگواری از دیگر برنامه‌های اجرایی در قالب طرح «شمیم حسینی» است.

مسعودی با بیان اینکه اجرای این طرح از طریق مراکز افق باعث گسترش تکریم امامزادگان، مساجد و هیئت‌های مذهبی و تقویت پیوند بین آن‌ها می‌شود، یادآور شد: سال گذشته در قالب اجرای طرح «شمیم حسینی» از 70 هیئت مذهبی استان از محل نیت موقوفات حمایت شد که امسال قصد داریم از هیئت‌های بیشتری حمایت کنیم.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز در ادامه گفت: در ایام محرم خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون در جوار امامزادگان برپا می‌شود که به ارائه مشاوره‌های مختلف مذهبی و اجتماعی در این قالب می‌پردازیم. همچنین از برنامه‌های دهه نخست محرم سخنرانی، برگزاری دسته‌های عزاداری و اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه این ایام است.

انتهای پیام
captcha