همایش ویژه مداحان در دامغان برگزار شد
کد خبر: 4155463
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
در آستانه ماه محرم

همایش ویژه مداحان در دامغان برگزار شد

همایش مداحان استان سمنان در آستانه ماه محرم با هدف ارتقای کیفیت مداحی‌ها در دیباج دامغان برگزار شد.

مداحی محرم

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عبداللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، شب گذشته، 24 تیر در آستانه ماه محرم در همایش ویژه مداحان که با حضور مداحان و پیر غلامان حسینی از نقاط مختلف استان در شهر دیباج دامغان برگزار شد با بیان اینکه مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) ادامه‌دهنده راه شهدا هستند، گفت: مداحان در دوران دفاع مقدسی نقش بسزایی داشتند.

وی ادامه داد: هماهنگی با دستگاه‌های انتظامی لشکری و کشوری برای برگزاری مراسم محرم از جمله اقدامات تبلیغات اسلامی در آستانه محرم است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه در بخش کمک‌هایی که تبلیغات اسلامی باید به هیئت‌های مذهبی کند نیز اقداماتی صورت خواهد گرفت اظهار کرد: هماهنگی با دستگاه‌های مختلف برای برگزاری مراسم و دسته‌روی‌هایی که در شهرهای استان ایجاد خواهد شد، از دیگر اقدامات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان متذکر شد: رویداد بزرگ عهد همدلی برای دومین سال پیاپی در استان برگزار خواهد شد که این مراسم بیست و پنجم تیرماه در تکیه بازار شاهرود از ساعت ۲۰ آغاز به کار خواهد کرد.

حسن اشرف، نماینده بنیاد دعبل خزایی در استان سمنان نیز با اشاره به اینکه در استان ۱۵۰ مداح در ماه محرم به ذکر مصائب اباعبدالله‌ الحسین(ع) می‌پردازند متذکر شد: یک هزار و ۸۰۰ هیئات در استان مراسم معنوی ماه محرم را برگزار می‌کنند که  ۸۰۰ هیئت در سامانه اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان ثبت شده است.

انتهای پیام
captcha