رفاقت، خط راهبردی هیئت‌های حسینی باشد
کد خبر: 4155453
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

رفاقت، خط راهبردی هیئت‌های حسینی باشد

استاد مؤسسه خطابه امیر بیان با تأکید بر اینکه خط محتوایی و راهبردی هیئات مذهبی باید رفاقت و صمیمیت و عدم گسستگی باشد، گفت: هیئتی‌ها تعاملشان با جوانانی که لاقیدی و بی‌دینی می‌کنند و شل‌حجاب یا بدحجابند بر مبنای رفاقت باشد، دستشان را بگیرند و بدانند که اینان تحت تأثیر فضای مسموم قرار دارند.

همایش یک عمر نوکری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، همایش «یک عمر نوکری»، دومین گردهمایی خادمان امام حسین(ع) چهارمحال‌وبختیاری امروز، ۲۵ تیرماه به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری و با سخنرانی حجت‌الاسلام صالح‌‌پرور، عضو شورای راهبردی، پژوهشگر و استاد موسسه خطابه امیر بیان و حضور استاندار چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد. در جریان این همایش، کارگاه‌های تخصصی قرارگاه عملیاتی محرم استان با حضور فعالان فرهنگی، مذهبی و قرآنی ذیل کارگروه‌های مبلغان، مبلغات و ائمه جماعت ادارات، هیئت‌های مذهبی، کارگروه قرآن، کارگروه روابط عمومی و رسانه، کارگروه مداحان و کارگروه مداحان نوجوان با تدریس اساتید داخل و خارج استان برگزار شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی صالح‌پرور، عضو شورای راهبردی، پژوهشگر و استاد مؤسسه خطابه امیر بیان در این همایش با اشاره به اینکه در عید غدیر هر سخنی در خصوص ولایت به تصریح آیه ۵۵ از سوره مبارکه مائده به‌معنای ولایت الله، رسول خدا(ص) و امیرالمؤمنین(ع) است، اظهار کرد: این ولایت طولی که از الله آغاز می‌شود، در نهایت به ولی‌فقیه می‌رسد.

وی ادامه داد: ولایت عرضی و طرفینی نیز مشتمل بر جامعه ایمانی است که در کنار هم قرار دارند و پودها را تشکیل می‌دهند و اگر جامعه پهلو به پهلوی هم متحد و منسجم نباشد، علی(ع) ۲۵ سال خانه‌نشین می‌شود. 

صالح‌پرور با تصریح اینکه جامعه، امت، عده و عُده، اخوت، برادری، همسنگری، رفاقت و صمیمیت در جامعه اسلامی به منزله پود قالی است، گفت: اولیای الهی، رهبران دینی، ولی فقیه، امام جامعه، انبیای الهی، رسول‌الله(ص)، فقها و صلحا و ائمه معصومین(ع) نیز تار قالی هستند و اگر انسجام پودها حفظ شود، تار قالی هم موجودیت خواهد یافت و دشمن‌شاد نخواهیم شد. 

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: سیاست انگلیسی قائل است که تفرقه بینداز و حکومت کن و دشمن به‌دنبال ایجاد فضای دوقطبی در جامعه می‌باشد تا گسست و فاصله، فضای دوقطبی و اختلاف در جامعه دینی ایجاد شود که اگر این اتفاق بیفتد، ولایت دیگر جایگاهی نخواهد داشت و حرف ولی جامعه پیش نمی‌رود. 

صالح‌‌پرور تأکید کرد: هرموقع دشمن موفق شد بین ما دوقطبی، دودستگی و سیاه و سفید ایجاد کند، پیروز شده است. مقام معظم رهبری همواره بر اتحاد مردم با یکدیگر و با مسئولان تأکید دارند و قائلند که برای جاری شدن کلمه حق، امت اسلامی باید با هم متحد شوند و با امام جامعه در پیوند باشند و همه اینها باهم کفر به طاغوت و ایمان به خدا را سرلوحه قرار دهند.

وی با مهم ارزیابی کردن اخوت و رفاقت مؤمنان با یکدیگر، توضیح داد: ما هر چقدر با هم رفیق باشيم و اهل همسایه‌داری، فامیل‌داری، اطعام و سور دادن و قرض دادن باشيم، راحت‌تر به ظهور نزدیک خواهیم شد و نزد خداوند و اهل‌بیت(ع) مقرب‌تر می‌شویم. 

استاد مؤسسه خطابه امیر بیان با تأکید بر اینکه خط محتوایی و راهبردی هیئات مذهبی باید رفاقت و صمیمیت و عدم گسستگی باشد، گفت: هیئتی‌ها مراقب باشند دشمن در تلاش است تا جوانان مذهبی و دغدغه‌مند دین را از اباعبدالله(ع) جدا کند اما کور خوانده است؛ رهبر معظم انقلاب قائلند بانویی که ممکن است حجاب خوبی نداشته باشد هم اهل تضرع و دعا است و شهید سلیمانی این دختران را فرزندان همه مردم می‌دانست.

صالح‌پرور ادامه داد: نمی‌خواهم بگویم که بی‌خیال بی‌حجابی بشوید و با گناه زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشید اما حواسمان باشد مرز میان گناه‌ها و شخصیت‌ها را بشناسیم؛ هیئتی تعاملشان با جوانانی که لاقیدی و بی‌دینی می‌کنند و شل‌حجاب یا بدحجابند بر مبنای رفاقت باشد، دستشان را بگیرند و بدانند که اینان تحت تأثیر فضای مسموم قرار دارند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: خیمه‌داران عزای امام حسین(ع) محرم را فرصت مغتنمی بدانند و تلاش داشته باشند تا آحاد مردم را به خیمه‌گاه‌ها دعوت کنند و دست در دست هم تمام لایه‌های اجتماع را به هم پیوند دهند و کنار هم بنشانند.

وعده جمعی برای برپایی خیمه عزای حسینی 

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در این همایش با اشاره به اینکه در حوزه معرفت دینی سخن از ذوی الارحام دینی و ولایی متفاوت از تعبیر «رحم» در حوزه مادی است، اظهار کرد: نسبت معرفت دینی و ولایی ما اما بر مبنای محبت‌ها و معرفت‌های ما شکل می‌گیرد و باعث می‌شود تا همگی زیر یک خیمه قرار بگیریم.

وی ادامه داد: ذوی الارحام دینی همان شيعيان و محبان اهل‌بیت(ع) هستند و در آستانه محرم، قصد داریم زیر خیمه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) یک عهد جمعی برای نوکری آستان آن حضرت ببندیم. 

طاهری با اشاره به جشن میهمانی بزرگ غدیر که برای نخستین بار اتفاق افتاد و شکوه آن در تاریخ ثبت شد، گفت: این رویداد مظهر نشاط و انسجام اجتماعی ما بود و وعده جمعی امروزمان نیز، برپایی خیمه عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) در ماه محرم است.

یادآور می‌شود، در این همایش از تعدادی از پیرغلامان و میان‌داران هیئت‌های مذهبی چهارمحال‌وبختیاری با حضور استاندار، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و نماینده مؤسسه دعبل خزایی تجلیل به عمل آمد. 

انتهای پیام
captcha