مباهله اعلام حقانیت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
کد خبر: 4154976
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
آیت‌الله حسینی آملی:

مباهله اعلام حقانیت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مباهله اعلام حقانیت اصل قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت است، گفت: جایگاه مباهله در دعوت امت به اسلام در میدان تبیین حقانیت دین است.

آیت‌الله سیدعلی حسینی آملی استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قمبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله سیدعلی حسینی آملی، استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم روز گذشته، ۲۲ تیرماه در همایش روز مباهله که با حضور حجت‌الاسلام ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس، آیت‌الله حسینی آملی، حجت‌الاسلام عمار یاسر، استاندار همدان، نماینده و فرماندار و مردم تویسرکان و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در سالن فردوسی شهرستان تویسرکان برگزار شد با بیان اینکه اصل واقعه مباهله داستان دعوت حضرت رسول خدا(ص) بر نصارای نجران است، گفت: امروز روز اعلام حقانیت اصل قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی با بیان اینکه دوم جایگاه مباهله در دعوت امت به اسلام در میدان تبیین حقانیت دین است، اظهار کرد: اسلام دین عقل، منطق، برهان و تفکر است و آیات و روایات کثیره به این معنا آمده است.

حسینی آملی با بیان اینکه دین اسلام دین عقل است و قرآن، عرفان و برهان از یکدیگر جدایی ندارند گفت: ما در باب غدیر بعد از کتاب شریف الغدیر علامه امینی ناگفته ایی نداریم. گاهی با وجود که اصل گفته می‌شود اما عده‌ای همچنان بر جهل خود پافشاری می‌کنند و در صدد اشاعه این جهل هستند در این مواقع چاره چیست؟! مانند زمانی که بعضی جبهه اسلامی گرفتند و گفتند حضرت عیسی مسیح (ع) را فرزند خدا است، اینجا جای مباهله است.

وی با بیان اینکه مباهله نفرین برای کسی است که نشانه‌های واقعیت‌ را می‌بیند اما بنا ندارد حقایق را بپذیرد گفت: توجه به جایگاه فرزندان و زنان در آیه مباهله تأکید شده است که می‌فرماید که به فرزندان خود جایگاه و ارزش دهید.

این استاد فلسفه و عرفان سراسر قرآن را کتاب الولایه و سفرنامه رسول خدا (ص) از معراج عنوان کرد و گفت: آیه تطهیر اوصاف ائمه اطهار(ع) است که این آیه دوبار نازل شده یکبار در قرآن و یکبار هم در مباهله و سرآمد توصیف امیرالمومنین (ع) هم آیه مباهله است که می‌فرماید: علی(ع) جان پیامبر(ص) است.

وی با بیان اینکه باید غدیر و مباهله را در جامعه تبیین کرده و جایگاه واقعی آن را معرفی کنیم، زیرا ائمه اطهار (ع)، خطبه غدیر و آیه مباهله محور وحدت جهان اسلام هستند و خطاب به مداحان گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام محرم در مراسمات از کربلا کم نگذارید اما اولویت اول مباهله، دوم غدیر و فاطمیه و بعد کربلا است.

حجت‌الاسلام عمار یاسر دکترای قرآن و حقوق از جامعه المصطفی قم نیز در سخنان خود خطاب به مردم ایران گفت: شما در کشور مسلمان و شیعه زندگی می‌کند و از شرایط بیرون اطلاع ندارید، در پاکستان اکثریت مردم اهل سنت هستند و تنها در کتابهای دینی از اسلام صحبت شده است.

وی به مظلومیت شیعه در جهان اشاره کرد و گفت: جایگاه ایران را ببینید و همچنین کشورهای اطراف آن مثل سوریه، بحرین، یمن، ارمنستان و .. را، ببینید که در بین همه جنگ و جدالها شما در کشور گلستان ایران با امنیت و آرامش زندگی می‌کنید.

عماریاسر  با بیان اینکه این حکومت از الطاف الهی است و باید قدر آن را بدانید گفت: تمام دنیای پیرو مکتب اهل بیت(ع) نگاهشان به ایران است و این خیلی خوب است که روز مباهله را جشن می‌گیرید و در کتاب درسی دانش آموزان هم آمده است.

وی با بیان اینکه ما هر چه داریم از کربلا داریم و اگر کربلا نبود اسلامی هم نبود گفت: باید این مراسم از جمله غدیر و مباهله را هر چه باشکوهتر برگزار کنیم، اگر مباهله را زنده نگه داریم کسی نمی‌تواند غدیر را حذف کند.

انتهای پیام
captcha