همایش «منادیان مباهله» در شیراز برگزار می‌شود
کد خبر: 4154678
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸

همایش «منادیان مباهله» در شیراز برگزار می‌شود

همزمان با روز مباهله، دومین همایش «منادیان مباهله» در روز پنج‌شنبه، 22 تیرماه جاری در تالار حافظ شیراز برگزار خواهد شد.

همایش «منادیان مباهله»، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن سالروز مباهله، دومین همایش «منادیان مباهله» در ساعت 16:30 روز پنج‌شنبه، 22 تیرماه جاری در تالار حافظ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با سخنرانی قنبری و مداحی علی انسانی در شیراز برگزار خواهد شد.

سید ابراهیم طاهریان، مسئول ستاد مردمی منادیان مباهله استان فارس در این رابطه گفت: روز مباهله، زیربنا و در حقیقت کامل‌کننده واقعه غدیر است اما متأسفانه مهجور واقع شده است.

وی افزود: تمام مفسران شیعه و اهل تسنن با توجه به شان نزول آیه ۶۱ سوره مبارکه آل عمران در باب مباهله، آن را نشانه حقانیت حضرت پیامبر(ص) برشمردند، چرا که در این آیه منظور از ابنائنا، امامین حسن و حسین(ع) و مراد از نسائنا، حضرت فاطمه(ص) و از انفسنا، حضرت علی(ع) است که اصحاب اسلام، از همین آیه برای اثبات حقانیت و فضیلت حضرت امیر(ع) و مشروعیت اصل مباهله استفاده کردند.

طاهریان با بیان اینکه یکی از جوانب آیه مباهله، مشارکت و حضور موثر بانوان در عرصه سیاست و برتری حضرت فاطمه(ع) بر همه زنان است، افزود: یکی از پیام‌های روز مباهله، خانواده‌محوری در یاری دین خداست و علت نامگذاری روز ۲۵ ذی‌الحجه توسط شورای انقلاب فرهنگی به روز تکریم خانواده، همین امر است، خانواده‌ای که برای رضای خدا قدم برمی‌دارد.

وی با تصریح اینکه یکی از نمودهای خانواده مکتب الهی، خانواده‌های معظم شهدا و خانواده‌های دغدغه‌مند تربیت افراد صالح از کودکی هستند، گفت: حضور امامین حسن و حسین(ع) در روز مباهله، نشان از حضور کودکان خداجو در عرصه اجتماع دارد که به دنبال آن، حضور فرزندان آن دو بزرگوار را در روز عاشورا شاهدیم.

مسئول ستاد مردمی منادیان مباهله استان فارس در ادامه با اشاره به برگزاری همایش مباهله در شیراز گفت: هر سال، برنامه رونمایی از پوستر مباهله را در همایش داریم که امسال نیز این پوستر با شعر علی انسانی و خط قاسم احسنت طراحی شده است. همچنین مسابقه نقاشی برای رده سنی کودکان زیر ۱۲ سال و  تحلیل آن در جهت شناساندن واقعه مباهله به این قشر حساس، نقاله‌خوانی و ورزش باستانی با ذکرهای مربوط به امام علی(ع) و دیگر برنامه‌ها نیز پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha