تجلیل رئیس‌جمهور سنگاپور از خدمات مسلمانان
کد خبر: 4153514
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱

تجلیل رئیس‌جمهور سنگاپور از خدمات مسلمانان

رئیس‌جمهور سنگاپور با اشاره به پیشرفت چشمگیر مسلمانان این کشور در زمینه اقتصادی و علمی، خواستار تداوم خدمات آن‌ها به جامعه این کشور شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از استریت تایمز، حلیمه یعقوب، رئیس‌جمهور سنگاپور گفت که جامعه مالایی مسلمان این کشور پیشرفت چشمگیری در آموزش و درآمد خانوار نسبت به یک دهه قبل داشته است.

وی در یک سخنرانی، توانایی جامعه مسلمان برای به فعلیت رساندن نقاط قوت مختلف خود را تحسین و آن‌ها را تشویق کرد که برای پیشرفت جمعی مراقب یکدیگر باشند.

او گفت: همانطور که برای خودمان جاه طلبی‌های بالاتری در نظر گرفتیم، بیایید این روحیه خدمت را ادامه دهیم و به افراد جامعه کمک کنیم تا به رؤیاهایشان برسند.

حدود 200 نفر از رهبران و متخصصان جوان در این کنفرانس شرکت کردند تا در مورد ایده‌های جدید برای پیشبرد جامعه بحث کنند. میزبانی این رویداد را ماساگوس زولکیفلی، وزیر امور اجتماعی و خانواده که همچنین وزیر مسئول امور مسلمانان است بر عهده داشت.

حلیمه گفت که امسال، چشم جامعه به جوانان خود دوخته شده است تا بخشی از این روند مهم و فراگیر باشند. وی از جوانان خواست تا در خدمات عام‌المنفعه داوطلبانه مشارکت کنند.

وی همچنین خواستار مشارکت جوانان در ابتکارات مفید برای جامعه و توجه به اهمیت نقش خانواده در توسعه کشور شد. 

سنگاپور، از کشورهای جنوب شرق آسیا است. اسلام از طریق مالایی‌های جزایر جوهور و ملاکا، وارد این سرزمین شده است. مهاجرت، اعراب، هندی‌ها و ایرانی‌ها منجر به گسترش اسلام در اوایل قرن ۱۸ میلای در این کشور شد.

حکومت سنگاپور سکولار است و اسلام از ادیان رسمی این کشور محسوب می‌شود. به گزارش مرکز تحقیقات Pew جمعیت مسلمانان این کشور در ۲۰۱۰ ، 720 هزار نفر بوده است.

انتهای پیام
captcha