برگزاری جشن عید غدیر در 35 بقعه استان قم
کد خبر: 4153165
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲

برگزاری جشن عید غدیر در 35 بقعه استان قم

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: 35 بقعه شاخص شهرستان و استان قم، میزبان جشن عید غدیر در شب و روز عیدالله الاکبر خواهند بود.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر اظهار کرد: غدیر، تجلّی اراده خداوند، مکمل باور ما و نقطه تأملی در تاریخ است.

غدیر را عید کمال دین و سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت، امیر المومنین علی (ع) دانست و افزود: این روز برکت همه احساس‌های معنوی و دریای جاری خیرات نبوی به شمار می‌رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اضافه کرد: بر این اساس بقاع متبرکه شاخص شهرستان‌های مختلف قم، در شب و روز عید غدیر، میزبان مراسم جشن و سرور با بخش‌های مختلف خواهند بود.
وی ادامه داد: از جمله این حرم‌های مطهر می‌توان به آستان نورانی امامزادگان شاه سید علی(ع)، موسی مبرقع (ع)، چهار امامزاده و پنج امامزاده، جعفر شهید(ع)، عبدالله ابیض(ع)، زینب و هاشم(ع) کهک، سید معصوم(ع) و ابواحمد(ع) اشاره کرد.

اسکندری بیان کرد: ۳۵ بقعه شاخص استان قم برای این منظور مهیا شده و برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده‌اند که شامل سخنرانی اساتید حوزوی، شعرخوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، برگزاری مسابقات کتبی و شفاهی با محوریت خطبه غدیر و نورافشانی صحن و سرای امامزادگان است.

انتهای پیام
captcha