جشنواره صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد(ص) برگزار می‌شود
کد خبر: 4152972
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
در قم؛

جشنواره صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد(ص) برگزار می‌شود

دبیر علمی جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم‌آل‌محمد(ع) گفت: این جشنواره به همت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و مشارکت نهاد‌های فرهنگی و علمی در قم برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد(ص) در قم برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، قاسم صادقی‌بجستانی، دبیر علمی جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم‌آل‌محمد(ع) در نشست خبری تشریح برنامه‌های نخستین دوره جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم‌آل‌محمد(ع) ظهر امروز ۱۴ تیرماه در سالن جلسات مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: این جشنواره به همت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و مشارکت نهاد‌های فرهنگی و علمی برگزار می‌شود که توجه و اهتمام به توسعه صنایع خلاق فرهنگی به‌ویژه با محوریت امام رضا(ع)، زائر و زیارت و ایجاد زمینه توسعه صنایع خلاق رضوی، می‌تواند راهکاری در جهت رونق اقتصاد فرهنگ و هنر مبتنی بر ارزش‌های دینی و اسلامی باشد.

وی افزود: این جشنواره دارای سه بخش اصلی، عمومی و دانش‌آموزی است که دانش‌آموزان با محوریت بنیاد فرهنگی رضوی، می‌توانند آثار خود را ارسال و در بخش عمومی نیز پنج محور در نظر گرفته شده است که شامل توسعه و ترویج فرهنگ و اندیشه رضوی، خدمت رضوی، ادب حضور، توسعه وقف و نذر و سوغات فرهنگی زائر می‌باشد.

دبیر علمی این جشنواره گفت: در این جشنواره از میان 20 حوزه فناوری، ۹ محور مدنظر است و محور شامل بازی‌های ویدیویی و موبایلی، ایده‌های نوآورانه در زمینه هنرهای دیداری و شنیداری، اسباب بازی و سرگرمی، واقعیت مجازی، افزوده و ترکیبی، نرم‌افزارهای کاربردی ایده‌های خلاقانه، طراحی و معماری اسلامی، صنایع دستی و هنرهای کاربردی، ایده‌های نوآورانه در بسته‌بندی چاپ و نشر همچنین مد و پوشاک می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در سه سطح ایده، خدمت و محصول به صورت یک ویدیوی سه تا پنج دقیقه‌ای به سایت جشنواره ارسال کنند، بیان کرد: آثار ارسالی پس از بررسی اولیه توسط داوران مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد و در پایان جشنواره علاوه بر جوایز نقدی، با برخی از افراد در حوزه‌های مورد نیاز آستان قدس نیز ادامه همکاری صورت می‌پذیرد.

صادقی‌بجستانی گفت: جوایز اهدایی به برگزیدگان این جشنواره در سطح اول، شامل هشت سکه، در سطح دوم پنج سکه و در سطح سوم نیز سه سکه تمام بهار آزادی است.

وی یادآور شد: تاکنون ۴۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شده است که زمان ارسال آثار تا ۱۵ مهرماه سال جاری ادامه دارد و آیین اختتامیه این رویداد در بهمن‌ماه سال جاری و در شهر مقدس مشهد برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی https://sanayekhalagh.imamreza.ac.ir/fa/ مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha