۳ هزار کرمانشاهی در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن حضور یافتند
کد خبر: 4152567
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
حجت‌الاسلام صالحی خبر داد:

۳ هزار کرمانشاهی در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن حضور یافتند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت:۳ هزار متسابق کرمانشاهی در دو بخش بانوان و آقایان در مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن با یکدیگر به رقابت پرداختند که از این تعداد ۴۵ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

حجت‌الاسلام محمد صالحی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آئین اختتامیه چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله شهرستانی امروز ۱۳ تیرماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه و جمعی از مدیران استان برگزار شد.

در این مراسم از نفرات برگزیده مرحله شهرستانی مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان در رشته‌های حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل تجلیل شد.

حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به آماری از متسابقین شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات در استان کرمانشاه، اظهار کرد: ۴ هزار کرمانشاهی در دو بخش بانوان و آقایان در مسابقات سراسری قرآن در چهل و ششمین دوره حضور یافتند که به لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان در کشور اول و به لحاظ آماری چهارم بودیم.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در سطح بسیار خوبی در بخش‌های مختلف برگزار شد، افزود: امسال تعداد متسابقین شرکت‌کننده در این دوره نسبت به مسابقات سال گذشته رشد داشت. حضور بانوان افزایش چشمگیری داشته که بیانگر نقش فعال آنان در عرصه فعالیت‌های قرآنی است.

حجت‌الاسلام صالحی بیان کرد: متسابقین قرآنی قهرمانان فرهنگی هستند و تقارن مسابقات قرآن با هفته ولایت فرصت مناسبی برای ترویج معارف این کتاب الهی است که بر قلوب بشریت می‌تابد و معارف آن گسترده‌تر می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: حضور گسترده جوانان و نوجوانان در این دوره از مسابقات نشان از ارادتی است که نسبت به خدمت قرآن دارند و خداوند را شاکریم که هر روز شاهد رونق فعالیت‌ها و محافل قرآنی هستیم.

انتهای پیام
captcha