نشر خوبی‌ها در برنامه‌های تبلیغی دنبال می‌شود
کد خبر: 4151483
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

نشر خوبی‌ها در برنامه‌های تبلیغی دنبال می‌شود

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد، نشر خوبی‌ها و امیدآفرینی را رویکرد امروز و این برهه زمانی سازمان تبلیغات دانست و گفت: تلاش می‌شود برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی به سمت مردمی‌تر شدن حرکت کند.

مهدی دادآفرین، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان یزدحجت‌الاسلام مهدی دادآفرین، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد در گفت‌وگو با ایکنا، نشر خوبی‌ها و امیدآفرینی در فضای جامعه را رویکرد امروز و این برهه زمانی سازمان تبلیغات اسلامی دانست و گفت: تلاش می‌شود برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی به سمت مردمی‌تر شدن حرکت کند و دغدغه و حس مسئولیت اجتماعی در فضای جامعه ایجاد شود تا مردم در امورات مذهبی و فرهنگی گام بردارند.

وی با اشاره به طراحی برنامه‌ها و قالب‌های جدید تبلیغی در راستای رویکرد امروز سازمان، از اجرای طرح «نهضت پیشرفت بانوان» خبر داد و افزود: حوزه بانوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و البته خطرات و آسیب‌هایی که در این حوزه وجود دارد و برنامه‌ریزی‌های دشمن در زمینه ورود به حوزه بانوان، برای اینکه بتواند به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب ضربه وارد کند و به مقاصد خود دست یابد. بنابراین یکی از اقدامات در این حوزه نهضت پیشرفت بانوان به منظور فعال کردن و پرورش افراد مذهبی در حوزه کنشگری اجتماعی و فرهنگی بود تا بتوانیم بیش از پیش شاهد فعالیت بانوان به عنوان کنشگران در فضای جامعه باشیم.

دادآفرین با اشاره به اجرای طرح «مهرواره بانو» ادامه داد: این طرح در سه مرحله، شهرستانی، استانی و ملی است به ویژه آنکه به مسائل حوزه خانواده در زمینه ازدواج، تشکیل خانواده، مسائل حوزه روابط همسران، مسائل مرتبط با فرزندآوری، همچنین حوزه اقتصاد در خانواده را مورد توجه قرار می‌دهد. خوشبختانه استان یزد توانست در دوره گذشته حائز رتبه‌های برتر شود و دو نفر از بانوان استان توانستند در مرحله کشوری، به عنوان کنشگران موفق و فعال انتخاب و حائز رتبه برتر شوند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی تبلیغی با مسئولیت بانوان بیان کرد: این کانون‌ها در حوزه‌های مختلف اعم از سبک زندگی اسلامی، خانواده، عفاف و حجاب، تبلیغی و فن خطابه و ... مشغول فعالیت هستند و با توجه به ثبت این کانون‌ها نسبت به شناسایی بانوان فعال اقدام و ان‌شاءالله حمایت‌های لازم صورت خواهد گرفت.

رفع مشکلات مردمی به همت امامان محله

وی ادامه داد: دومین اقدام در راستای رویکرد جدید سازمان، تأسیس پایگاه‌های اجتماعی و امامان محله بود که در این زمینه می‌توان به فعالیت نزدیک به 30 امام محله اشاره کرد. برخی از امامان محله به عنوان پایگاه اجتماعی فعالیت دارند که همان امام محله است اما برای اینکه بتوانند فعالیت گسترده‌‌تری داشته باشند، تمرکز بیشتری صورت می‌گیرد. همچنین نگاه این است تربیت امام مسجد و امام محله صورت گیرد تا هدف تسهیل در امورات محلات و مردم و همدلی بین مردم و ایجاد پیوند اجتماعی محقق شود.

دادآفرین، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه امامان محله و گعده‌های هفتگی را از اقدامات در راستای توانمندسازی این قشر برشمرد و گفت: امامان محله ارتباط با مسئولان و مدیران کل استان در راستای رفع مشکلات مردم، تأسیس خانه‌های هلال در محلات، همکاری با کمیته امداد، بررسی و شناسایی مسائل و مشکلات مردم و تلاش برای حل آن، برپایی میز ارتباطات مردمی در محلات با حضور مسئولان را دنبال می‌کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان از برگزاری «مهرواره محله همدل» خبر داد و گفت: هم اکنون دوره دوم این طرح در حال برگزاری است که علاقه‌مندان می‌توانند عبارت «لبیک» را به شماره  500096500  ارسال و سامانه به صورت اتوماتیک و هوش مصنوعی سؤالات مرتبط را ارسال و از همین طریق رتبه‌تبدی در شهرستان و استان و ملی انجام می‌شود. این مهرواره تا غدیر ادامه دارد و خوشبختانه هم اکنون به لحاظ ثبت‌نام و نسبت به جمعیت در کشور رتبه اول را داریم.

دادآفرین، همکاری با نهادها و ادارات و مجموعه‌های فرهنگی مردمی و مؤسسات را از دیگر اقدامات برشمرد و از تأسیس کلینیک برای پاسخگویی در حوزه فرق و ادیان خبر داد و با اشاره به همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر از برگزاری دوره آموزشی اقناع‌گران خبر داد و ادامه داد: این دوره در دو مرحله برگزار و در حاشیه دوره دوم محصول پژوهشی رونمایی شد.

ایجاد کلینیک پاسخگویی به شبهات فرق و ادیان

وی با اشاره به فعالیت سامانه کشوری «شمع» ویژه مبلغات و مبلغان اظهار کرد: در قالب این سامانه رتبه‌بندی و سطح‌بندی مبلغان و مبلغات انجام می‌شود. البته وعاظ نیز می‌توانند کلیپ‌ها و صوت‌ها سخنرانی خود را در این سامانه بارگذاری کنند  و بخشی برای ارتباط‌گیری مردمی، مؤسسات و هیئت‌های مذهبی ایجاد شده که برای دعوت از سخنرانان سطح شهر یزد می‌توانند درخواست را ثبت و هماهنگی لازم صورت گیرد. همچنین اقشار مختلف می‌توانند از طریق شماره 37281711 الی 12 و داخلی 107 و 108 و ارتباط با کارشناسان فرهنگی و اعزام مبلغ برای دعوت از سخنران اقدام کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد با اشاره به ثبت هیئات مذهبی و تشکیل پرونده مداحان در سامانه «طوبی» گفت: حداقل 250 هیئت مذهبی و 600 مداح در این سامانه پرونده دارند و البته در این حوزه برای ساماندهی هیئات مذهبی اتباع و مهاجران نیز اقداماتی صورت گرفته و در مناسبت‌های مختلف شاهد حضور این هیئات نیز هستیم. دوره‌های آموزشی برای هیئات و رابطان فرهنگی هیئات و مداحان نیز در طول سال برگزار شده است. همچنین مهرواره «هوای نو» با هدف آشنایی عموم مردم با هیئت‌ها و تشکل‌های دینی نیز برگزار شد که استقبال خوب یزدی‌ها در این مهرواره رقم خورد.

دادآفرین، ثبت 70 الی 80 کانون‌ فرهنگی و تبلیغی در شهرستان یزد، تأسیس مؤسسات و خانه‌های قرآن و برنامه‌های مشترک با اتحادیه قرآنی، ادارات کل ارشاد و اوقاف، برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن را از دیگر اقدامات برشمرد و از برگزاری جشن‌ تکلیف و قرآنی ویژه نسل جوان و دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها خبر داد و کادرسازی از طریق مدارس معارف صدرا اشاره کرد و گفت: هم اکنون چهار مدرسه معارف شامل دو مدرسه پسرانه دوره اول و دوم در ناحیه یک و دو مدرسه دخترانه دوره اول و دوم در ناحیه دو مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به رفع مشکلات مساجد بیان کرد: در راستای حل مشکلات در حوزه مساجد در زمینه‌های ساختاری، هیئت امنا، خادم مسجد، امام جماعت و ... با توجه به اینکه متولی تام الاختیار در حوزه مساجد یک مجموعه و یک نهاد نیست و نهادهای متعددی در این حوزه دخیل هستند، و گاهی مساجد مطالباتی دارند که نمی‌دانند به کدام دستگاه باید مراجعه کنند، لذا در سطح شهرستان کمیته رسیدگی به امور مساجد با حضور دستگاه‌های مرتبط شکل گرفت تا نسبت به رفع مشکلات و دغدغه‌های این حوزه اقدام شود.

انتهای پیام
captcha