برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در ۳۰ بقعه شاخص قم
کد خبر: 4150918
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲

برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در ۳۰ بقعه شاخص قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: مراسم قرائت دعای عرفه و عزاداری سالروز شهادت حضرت مسلم(ع)، امروز، هفتم تیرماه در ۳۰ بقعه شاخص سطح استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف استان قمبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به فرارسیدن روز عرفه که به نام روز نیایش مشهور است، اظهار کرد: روز نهم ذی‌الحجه روز عرفه است، روزی که زائران سپیده‌دم صبح راهی عرفات می‌شوند تا با خشوع و خضوع استغفار کرده و ارکان اصلی حج را به‌جا آورند.

وی افزود: عرفه روزی است که صد‌ها هزار زائر خانه خدا به صحرای عرفات می‌روند و به درگاه خداوند متعال تضرع می‌کنند، روزی که آن‌ها خواستار تقرب به درگاه احدیت، بخشش گناهان خویش و تولدی دوباره هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه دعای عرفه امام حسین(ع) از دعا‌هایی است که شیعیان در روز عرفه و در صحرای عرفات و دیگر مناطق جهان می‌خوانند، گفت: البته در منابع، درباره سال قرائت دعای عرفه توسط امام حسین(ع) مطلبی ذکر نشده است، اما با توجه به برخی شواهد، این دعا مربوط به آخرین حج امام حسین(ع) نیست.

وی ادامه داد: بر این اساس آیین مناجات‌خوانی و قرائت دعای عرفه و سوگواری سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع) در 30 بقعه شاخص استان قم برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: از جمله این حرم‌های مطهر می‌توان به آستان نورانی امامزادگان ابراهیم و محمد(ع)، موسی مبرقع(ع)، شاه سیدعلی(ع)، زینب خاتون(س)، هاشم(ع) کهک، جعفر شهید(ع)، ابواحمد(ع)، زکریا(ع) خلجستان، پنج امامزاده جمکران و مسجد جامع اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha