تأثیر محتوای مناسب فضای مجازی در کاهش مصرف مواد مخدر
کد خبر: 4150790
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
حامد حاجی‌ملامیرزایی مطرح کرد؛

تأثیر محتوای مناسب فضای مجازی در کاهش مصرف مواد مخدر

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: تولید محتوای فرهنگی و هنری در راستای فرهنگسازی برای خودمراقبتی و جلوگیری از ترویج و منع مصرف مواد مخدر در جامعه ضروری است.

تأثیر محتوای مناسب فضای مجازی در کاهش مصرف مواد مخدربه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، حامد حاجی‌ملامیرزایی، رئیس این مرکز، همزمان با برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های تحولی ستاد مبارزه با موادمخدر که با همکاری نهاد‌ها و وزارتخانه‌هایی، چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است، گفت: همه افراد جامعه از منظر مسئولیت اجتماعی وظیفه دارند تا برای مبارزه با مصرف مواد مخدر در جامعه تلاش کنند.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی افزود: با توجه به مخاطرات موجود در رابطه با مصرف مواد مخدر در فضای مجازی، مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی از سال‌ها پیش براساس وظیفه محوله از سوی سازمان اجتماعی وزارت کشور اقدام به تولید محتوای فرهنگی با هدف آگاه‌سازی خانواده‌ها درباره مواد مخدر کرده است.

وی ادامه داد: هر چند بیش از ۲ هزار عنوان ویدئو، موشن‌گرافیک، انیمیشن، پوستر و دیگر آثار فرهنگی و هنری درباره پیشگیری از مصرف مواد مخدر از سوی این مرکز تهیه و منتشر شده است، اما همچنان کاستی‌هایی در آگاهی خانواده‌ها به خصوص جوانان درباره مواد مخدر وجود دارد.

ملامیرزایی تأکید کرد: هر چه آگاهی افراد جامعه نسبت به موضوعات مختلف حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله مصرف مواد مخدر بیشتر باشد، خانواده‌ها و افراد کمتری درگیر این معضل می‌شوند و تولیدات محتوایی در این عرصه راهگشا خواهد بود.

براساس این گزارش، نمایشگاه «ایمان و امید، تلاش جهادی، ایران مقتدر» با محوریت دستاورد‌های تحولی ستاد مبارزه با موادمخدر همزمان با هفته مبارزه با موادمخدر افتتاح شد.

انتهای پیام
captcha