شهریار پرهیزکار به سوگ پدر نشست
کد خبر: 4150693
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

شهریار پرهیزکار به سوگ پدر نشست

معلم قرآن تیمور پرهیزکار، پدر شهریار پرهیزکار، حافظ و مرتل بین‌المللی کشورمان دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایکنا، تیمور پرهیزکار، مدرس قرآن و پدر شهریار پرهیزکار، حافظ بین‌المللی و قاری قرآن صبح امروز، ششم تیرماه پس از گذراندن دوره‌ای بیماری به دیار باقی شتافت.

مراسم تشييع و تدفين پیکر معلم قرآن مرحوم استاد تيمور پرهيزکار پنجشنبه 8 تیرماه، ساعت 10 در قطعه 14 بهشت زهرا(س) رديف 207، شماره 36 برگزار می‌شود.
 
مراسم ترحيم نيز جمعه نهم تیرماه از ساعت 17:30 تا 19 در سالن مسجد جامع پيامبر اعظم (ص) واقع در تهران، بلوار ارتش، شهرك شهيد محلاتى، خيابان ولايت، منعقد خواهد شد.

شورای عالی قرآن در پیامی درگذشت معلم بااخلاص قرآن جناب آقای تیمور پرهیزکار (پدر عزیز استاد گرانقدر شهریار پرهیزکار) را تسلیت گفت و غفران الهی را برای آن مرحوم و صبر و اجر را برای بازماندگان مسئلت کرد.

خبرگزاری ایکنا این ضایعه را به استاد شهریار پرهیزکار، دیگر اعضای خانواده مرحوم، دوستان، همکاران و شاگردان ایشان و اعضای جامعه قرآنی تسلیت می‌گوید.

یادآور می‌شود، ظهر دلنشین تیمور پرهیزکار، ۲۶ فروردین‌ماه 1396 در سالن همایش‌های خبرگزاری ایکنا تشکیل شد. در این جلسه مطرح شد که وی بیش از ۵۰ حافظ کل قرآن به‌ویژه در خطه شمال کشور تربیت کرده است، چون اصالت فومنی دارد؛ لذا آبادی فعالیت قرآنی در خطه و مناطق لوشان، منجیل، رودبار و امامزاده هاشم(ع) گیلان مرهون تلاش مرحوم پرهیزکار بوده است. 

شهریار پرهیزکار به سوگ پدر نشست

همچنین وی در تهران نیز کلاس آموزش قرآن برپا کرده است که طی آن حافظانی تربیت شده‌اند که بعضا حفظ آنها همراه با فراگیری تفسیر قرآن بوده است و نقش اثرگذاری در هدایت فرزندش، شهریار به سمت آموزش قرآن و آشنایی او با استاد قرآن مرحوم ابراهیم پورفرزیب(مولایی) داشته است. استاد مولایی، مشوق اصلی شهریار پرهیزکار برای سوق یافتنش به سمت حفظ کل قرآن کریم بوده است. شهریار پرهیزکار با ضبط کامل تلاوت ترتیل قرآنش نقش مؤثری در تشویق بسیاری از نوجوانان و جوانان به حفظ کل قرآن کریم طی دهه‌های اخیر داشته است.


بیشتر بخوانید؛

گزارش نشست ظهر دلنشین معلم قرآن تیمور پرهیزکار


پیام تسلیت سیدمحسن موسوی‌بلده در پی درگذشت تیمور پرهیزکار

«الیه المصیر

استاد تیمور پرهیزکار، پدر استاد شهریار پرهیزکار به حسن جوار رحمت الهی واصل شد. خداوند رحمت کند این بزرگمرد را. بمب انرژی بود. از خود شهریار فعال‌تر بود! ما گاهی می‌گفتیم او پسر شهریار است و پرهیزکار پدر جاافتاده اوست!

مؤدب، گرم و صمیمی، مهربان و پر جنب و جوش. البته در سال‌های اخیر از ایشان خبری نداشتیم. الان هم نمی‌دانم با چه عارضه‌ای از دنیا رفتند. آن سال‌ها هر هفته به شمال می‌رفتند و یک کلاس فعال و پرثمر در امامزاده هاشم(ع) واقع در جاده رشت برای بانوان داشتند و احتمالاً شاید ایشان مرحوم استاد مروت را وقتی به ایران آمدند به شمال بردند و یک دوره آموزشی چند روزه برای بانوان قاری گذاشتند.

رحمت خداوند بر او باد روزی که زاده شد و روزی که درگذشت و روزی که محشور شود.

به حاصل تابناک و ارزنده عمر پرثمرش عزیز دلم آقاشهریار پرهیزکار و خاندان با افتخارشان تسلیت می‌گویم.

سیدمحسن موسوی‌بلده»

پیام تسلیت مهدی قبادی

«انا لله و انا اليه راجعون 

ارتحال جانسوز استاد باصفا و نيكوخصال، پيشكسوت قرآنی مرحوم آقای حاج تيمور پرهيزکار رحمت‌الله عليه موجب تأثر و تألم گرديد.

مراحل زندگی آن مرحوم مشحون از تدین، پاکیزگی، اخلاق و اهتمام به ترويج و نشر فرهنگ و معارف نورانی كلام وحی می‌باشد.

اين ضايعه را به جامعه قرآنی، علاقه‌مندان و مستفيذان از آن خادم با اخلاص و سرافراز قرآن كريم و خانواده محترم و همه بستگان داغدار  بالاخص یادگار گرانقدر آن عزیز سفر کرده، استاد شهريار پرهيزكار حفظه الله تسلیت عرض می‌کنم.

از درگاه خداوند سبحان برای آن فقید سعید آمرزش و رحمت الهی، برای بازماندگان معزز تندرستی، شکیبایی و پاداش نيكو مسألت می‌نمايم.

مهدی قبادی
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو»

پیام تسلیت رئیس سازمان دارالقرآن الکریم 

بسم الله الرحمن الرحیم
کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبک ذوالـجلالِ والاکـرامِ

برادر ارجمند، جناب استاد شهریار پرهیزکار
با نهایت تأسف، درگذشت پدر بزرگوارتان را به جنابعالی و خانواده محترم و داغدارتان تسلیت عرض می‌نمایم؛ از پيشگاه حضرت حق جل‌جلاله برای آن فقيد سعيد، که از خادمان و ارادتمندان به ساحت مقدس قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بودند، آمرزش و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزز، صبر و اجر و سلامتی مسئلت می‌نمایم.

علی تقی‌زاده
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم»

پیام تسلیت مؤسس مهد قرآن

«انا لله و انا الیه راجعون

برادر عزیز جناب استاد شهریار پرهیزکار

سلام علیکم  بما صبرتم؛ درگذشت پدر گرامیتان، معلم عالیقدر قرآن کریم مرحوم حاج تیمور پرهیزکار موجب تألم و تأثر گردید. خدمات شایسته و مخلصانه آن مرحوم در تعلیم و ترویج  قرآن کریم در جامعه و تربیت فرزند خلف و شایسته قرآنی جهان اسلام همچون جنابعالی از همت و اخلاص آن مرد خدا می‌باشد و قطعاً شما باقیات‌الصالحات والدین خود هستید.

ضمن عرض تسلیت به جنابعالی، والده گرامی و سایر فرزندان و بستگان آن مرحوم  و جامعه قرآنی کشور، از حضرت احدیت مسئلت داریم با غفران واسعه خود روح پاک این خادم القرآن و محب اهل بیت(علیهم السلام) را میهمان مولی الموحدین امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) بفرماید.

مصطفی فومنی الحائری؛ مؤسس و رئیس هیئت امناء»

پیام مؤسسه کشوری مهد

«انا لله و انا الیه راجعون

حاملان قرآن کریم معلمان و مبلغانی هستند که در این آیینه جان خویش را جلا داده و نور این مصحف آسمانی را به کام مشتاقان هدایت و تربیت می نوشانند.

استاد بزرگوار قرآن کریم مرحوم حاج تیمور پرهیزکار معلمی بزرگوار و فرهیخته ای مهذب بودند که به برکت انس و همراهی با آیات الهی و زندگی بر مدار تعالیم قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام توانستند در عمر شریف خود الگوی مناسب برای همه علاقمندان باشند.

تربیت رشد و شکوفایی فرزند سرافراز و نخبه قرآنی جهان اسلام، استاد شهریار پرهیزکار در دامان این خانواده و رشد یافته توسط این پدر عزیز و آشنا کردن هزاران علاقمند به قرآن مجید به دست توانا و همت مؤمنانه آن مرد الهی بوده است.

مؤسسه کشوری مهد قرآن درگذشت این معلم تربیت یافته مکتب قرآن کریم را به خانواده معزز به ویژه فرزند گرانقدرش استاد پرهیزکار رئیس هیئت علمی مؤسسه تسلیت عرض کرده و برای بازماندگان  آن مرحوم ، آرزوی صبر و اجر از درگاه ایزد متعال دارد.»

پیام تسلیت مدیر رادیو قرآن

«وَ ما کانَ لِنفسِِ اَن تموتَ الا باذن اللهِ کتاباً مُؤَجَّلاً ...

جناب استاد پرهیزکار، حافظ و معلم ارزشمند قرآن کریم غم دوری و فقدان پدر بزرگوار و خادم القرآن و همیشه همراهتان در جلسات و محافل قرآنی را خدمت جنابعالی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

با تمکین بر مشیت و اراده الهی، از خداوند حی لایزال، برای جنابعالی و خانواده محترم صبر و اجر و برای آن مرحوم، غفران و رحمت واسعه، مسئلت دارم.

ان‌شاءالله به یمن این ایام پرفیض و برکت، روح پدر عزیزتان غریق رحمت الهی و بر سر سفره قرآن کریم و عنایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم صلوات الله متنعم و بهره‌مند خواهد بود.
ارادتمند: قصری‌زاده 
مدیر شبکه رادیویی قرآن»

پیام تسلیت دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی

«هوالباقی 

إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ 

استاد و خادم ارجمند قرآن کریم جناب آقای شهریار پرهیزکار 

ضایعه مؤلمه و مصیبت ارتحال پدر گرامیتان (اسكنه اللّه رياض الجنان بحق محمد و آله الاطهار) را به جنابعالی و جامعه فعالان قرآنی کشور تسلیت عرض نموده، از حضرت احدیّت اجر عمری تلاش مشکور آن مرحوم در تعلیم و ترویج  بی‌دریغ و خالصانه قرآن کریم، جوار و مصاحبت با ذوات مقدس معصومین علیهم السلام و ارتزاق از مأدبه فضل و رحمت جاودان الهی مسئلت می‌نماید. عاش سعیداً و مات سعیداً و رحمه الله علیه. 

دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی»

پیام تسلیت جامعه قرآنی استان گیلان

«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

با تأسف و تأثر اطلاع یافتیم استاد متخلق و باصفای قرآن جناب آقای تیمور پرهیزکار پدر گرامی استاد شهریار پرهیزکار دعوت حضرت حق را لبیک گفته و دارفانی را وداع گفتند. اهالی رشت و منطقه امامزاده هاشم(ع) سال‌ها شاهد حضور مخلصانه و متواضعانه و بی‌چشم‌داشت این استاد با اخلاص قرآن گیلانی در بقعه امامزاده هاشم رشت برای تربیت و آموزش حافظان و قاریان منطقه بودند.

حسن خلق و تواضع مثال‌زدنی و شوق وصف‌ناپذیر آن استاد گرانمایه در آموزش شاگردان مبتدی و نوجوان در آن منطقه محروم در دهه‌های گذشته خود الگویی برای خادمان و مربیان قرآن در ترویج و تبلیغ فرهنگ و آموزه‌های قرآنی بود. اینک آن استاد فرزانه با کوله باری از خدمت و مجاهدت به ساحت قرآن شریف به جوار رحمت الهی رفته است.

جامعه قرآنی استان گیلان رحلت این استاد گرانمایه را به فرزند برومند ایشان حافظ کل قرآن کریم و افتخار جهان تشیع استاد شهریار پرهیزکار که باقیات‌الصالحات ایشان است و دیگر بازماندگان تسلیت عرض می‌نماید و خود را عزادار و شریک در این غم بزرگ می‌داند.

علو درجات، همنشینی با پيامبر اکرم و اهل بیت(ع) و رحمت واسعه الهی را برای آن خادم حقیقی قرآن و صبر و تسلی برای بازماندگان به‌خصوص استاد شهریار پرهیزکار از خداوند متعال مسئلت می‌نماییم.»

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا نباتي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۶ - ۱۳:۳۶
0
0
بسمه تعالي

انا لله و انا اليه راجعون

محضر استاد محترم حاج شهريار پرهيزگار دام عزه
سلام عليكم
با احترام درگذشت پدر بزرگوار و استاد و پيشكسوت قرآنی مرحوم حاج تيمور پرهيزکار رحمه الله عليه را به محضر جنابعالي و بازماندگان محترم تسليت عرض مي تماييم.

و از درگاه خداي رحمان برای روح آن فقید سعید آمرزش و رحمت الهی و برای بازماندگان، صبر و اجر مسألت می‌نمايم.

رضا نباتي
بازرگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۶ - ۱۳:۴۵
0
0
رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلَاةِ وَمِن ذُرِّيَّتِي ۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ ‎﴿٤٠﴾‏ رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ ‎﴿٤١﴾
captcha