آیین‌ عزاداری محرم، ظرفیت خوبی برای گفتمان‌سازی ایثار و شهادت دارد
کد خبر: 4150598
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹

آیین‌ عزاداری محرم، ظرفیت خوبی برای گفتمان‌سازی ایثار و شهادت دارد

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به در پیش رو بودن ماه محرم، گفت: آیین‌های عزاداری ماه محرم، ظرفیت بسیار خوبی برای گفتمان‌سازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد و باید برنامه‌ریزی شود تا یاد و خاطره شهدا زینت بخش محافل عزاداری باشد.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی، در جلسه ستاد برگزاری کنگره سرداران و ۱۰ هزار شهید استان،  با اشاره به نقش ولایت و رهبری در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و تهدیدها در همه حوزه‌ها، گفت: پرداختن به جریان ولایت‌مداری در بین آحاد مردم و تبیین جایگاه و نقش ولایت به‌عنوان لنگرگاه امن و ایمن انقلاب اسلامی باید جزو محورهای کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان باشد. 

وی دشمن‌ستیزی و دشمن‌شناسی را دو اصل اساسی تمام اقدامات فرهنگی مطرح کرد و از دست اندرکاران این کنگره خواست تا این مسئله مهم را مورد توجه قرار دهند.

خرم، با اشاره به تأکیدهای مستمر مقام معظم رهبری بر ترویج فرهنگ جهاد، شهادت و ایثارگری، گفت: راهبرد اساسی کنگره 10 هزار شهید آذربایجان‌شرقی، فراگیری و اثرگذاری آن در میان اقشار مختلف مردم بخصوص طیف جوان باشد تا در نهایت بتواند به هدف غایی خود نائل آید.

رئیس ستاد اجرایی کنگره سرداران و ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی، با اشاره به در پیش رو بودن ماه محرم، گفت: آیین‌های عزاداری ماه محرم، ظرفیت بسیار خوبی برای گفتمان‌سازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد و باید برنامه‌ریزی شود تا یاد و خاطره شهدا زینت بخش محافل عزاداری باشد.

وی با تأکید بر تهیه محتوای غنی برای کنگره، اظهار کرد: تمام کمیته‌ها نگاه محتوامحور در جهت تعمیم گفتمان و جریان سازی فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت در بین اقشار مختلف مردم داشته باشند.

خرم، همچنین بر خیزش همه جانبه اصحاب فکر، هنر فرهنگ و رسانه و استفاده از توانمندی افراد دغدغه‌مند و باانگیزه، برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح محلات، اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مناطق محروم، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان و تهیه و تولید هنرمندانه محتوای رسانه‌ای به‌عنوان اقدامات مؤثر و اثرگذار درخصوص برگزاری این کنگره تاکید کرد. 

انتهای پیام
captcha