جزئیات مرحله نهایی مسابقات قرآن کارکنان شاغل و وظیفه ودجا + اسامی داوران
کد خبر: 4150448
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹

جزئیات مرحله نهایی مسابقات قرآن کارکنان شاغل و وظیفه ودجا + اسامی داوران

جزئیات مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کارکنان و سربازان وظیفه وزارت دفاع اعلام شد.

مسابقات قرآن کارکنان شاغل و وظیفه ودجا

به گزارش ایکنا، مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن ویژه کارکنان و سربازان وظیفه وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، چهارشنبه، ۲۱ تیرماه به میزبانی اداره تنزیل برگزار می‌شود.

این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ اجزای ۲۵،۲۰،۱۵،۱۰،۵،۳ و حفظ کل قرآن، مفاهیم (از طریق سامانه پرسمان) و اذان برپا می‌شود.

بنابر اعلام دارالقرآن وزارت دفاع اسامی داوران این دوره از مسابقات اعلام شد؛ رشته قرائت تحقیق با حضور ۴۰ قاری و با قضاوت مهدی قره‌شیخلو در بخش تجوید، نصرت‌الله حسینی در بخش صوت، صالح‌ اطهری‌فرد در بخش لحن و سعید رحمانی در بخش وقف و ابتدا همراه است.

گروه داوری رشته قرائت ترتیل با رقابت ۵۰ نفر از مرتلان در بخش تجوید با قضاوت محمدرضا پورزرگری، در بخش صوت با قضاوت حسن ربیعیان، در بخش لحن با داوری مسعود نوری و در بخش وقف و ابتدا با قضاوت حسین اخوان‌اقدم و در رشته اذان با حضور ۴۷ مؤذن و با داوری مهدی ناصرزعیم در بخش تجوید، علی فربین در بخش داوری صوت، علی‌اکبر حنیفی در بخش داوری لحن همراه خواهد بود.

همچنین این مسابقات در رشته حفظ ۵ و ۱۰ جزء با رقابت ۴۶ حافظ و با داوری بهروز یاریگل در بخش تجوید، شهروز یادگاری در بخش صوت، محسن قاسمی در بخش لحن، کریم دولتی در بخش وقف و ابتدا و محمدمهدی بحرالعلوم در بخش حسن حفظ و در رشته حفظ ۱۵ جزء و حفظ کل با حضور ۳۶ حافظ و با قضاوت محمدرضا ابوالقاسمی در بخش تجوید، حامد ولیزاده در بخش صوت، علی‌اکبر ملکشاهی در بخش لحن، احمد زرنگار در بخش وقف و ابتدا و امیر آقایی در بخش حُسن حفظ انجام می‌شود.

بنابر گفته حسن فراهانی، مدیرکل دارالقرآن وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح «مسابقات در رشته‌های مختلف حفظ، به صورت معنامحور برگزار می‌شود به این معنا که ضمن سؤالات متداول (براساس قرعه) از محفوظات، یک آیه نیز از سوی داور تلاوت می‌شود که از حافظ، معنای آن را جویا می‌شود و در صورتی که حافظ بتواند ترجمه و مفهوم کلی آیه را بیان کند بنا به تشخیص داور، از ۲۵ صدم تا یک نمره، به مجموع نمره حافظ اضافه خواهد شد و اگر حافظ قادر به ترجمه آیه نباشد، نمره منفی لحاظ نمی‌شود».

یادآور می‌شود، طی مراسم اختتامیه (که زمان و مکان آن متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود) از پنج نفر برتر هر رشته با اهدای لوح و جوایز نقدی تجلیل می‌شود و سه نفر برتر رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ کل به مسابقات نیرو‌های مسلح معرفی خواهند شد.

انتهای پیام
captcha