هدف پویش آلاءالرحمن ازدیاد شوق به حفظ سوره رحمن است + صوت
کد خبر: 4150164
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
در جُنگ عصرگاهی «والعصر» مطرح شد

هدف پویش آلاءالرحمن ازدیاد شوق به حفظ سوره رحمن است + صوت

مدیرعامل ایکنا درباره اجرای پویش ملی «آلاءُالرَّحمن» گفت: بخش انتشار فیلم‌های آموزشی و برپایی مسابقه پیامکی پویش آلاءالرحمن طی 24 روز این هدف را دنبال می‌کند که ضمن آشنایی بیشتر قرآن‌دوستان با مفاهیم و نکات تدبری سوره الرحمن، به حفظ آیات این سوره نیز تشویق شوند.

جُنگ عصرگاهی «والعصر»

به گزارش خبرنگار ایکنا، جُنگ عصرگاهی «والعصر» رادیو قرآن، عصر امروز، چهارم تیرماه با محوریت پویش ملی «آلاءُالرَّحمن» و ارتباط تلفنی با محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا به صورت زنده روی آنتن رفت. 


بیشتر بخوانید: 


مدیرعامل ایکنا گفت: سوره الرحمن به عروس قرآن شناخته می‌شود. این سوره هم از نظر الفاظ و سجع به کار رفته دارای سجع آهنگین و از سوی دیگر مفاهیم این سوره یادآور نعمات الهی است و بنابر گفته کارشناسان این سوره از جمله راحت‌ترین سوره‌ها برای حفظ کردن است. از گذشته نیز حفظ سوره الرحمن در مکتبخانه‌ها مرسوم بوده و بر آن تاکید شده است‌. 

وی با ابراز گلایه از اینکه چرا باید قرائت و خواندن این سوره در کشورمان منوط به مجالس ترحیم باشد، افزود: این در حالی است که در بسیاری از کشورهای اسلامی این سوره در مناسبت‌های شادی و مجالس عروسی قرائت می‌شود، پس نیازمند توجه بیشتر به این سوره و مفاهیم آن هستیم. سوره الرحمن، سوره زندگی و سوره یادآوری و تذکر به انسان است.

محمدحسین حسنی، مدیرعامل ایکنا

رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور افزود: پویش ملی آلاءُالرَّحمن در آستانه دو جشن بزرگ مسلمانان عید سعید قربان و عید سعید غدیر خم در دو بخش مسابقه پیامکی روزانه و آزمون شفاهی حفظ سوره الرحمن برگزار می‌شود و طی ۲۴ روز با ۲۴ فایل تصویری به مخاطب در حفظ و فهم مفاهیم آن کمک می‌شود.

وی ادامه داد: فایل‌های تصویری با بیان نکات شاخص تدبری، مفاهیم و حفظ سوره الرحمن توسط اساتید بنام عرصه حفظ قرآن، ضبط و تولید شده است. این فایل تصویری در شبکه‌های اجتماعی ایکنا در پیام‌رسان‌های بله، روبیکا و ایتا و پایگاه خبری ایکنا به نشانی iqna.ir بارگذاری شده است.

کد

حسنی تصریح کرد: انتظار ما این است که مخاطبان ما در پایان ۲۴ روز، ضمن اشراف به مفاهیم و نکات تدبری سوره الرحمن، به حفظ این سوره نیز  اهتمام ورزیده باشند و رقابت اصلی در بخش آزمون حفظ سوره الرحمن است.

رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی گفت: در هر روز نیز چهار کارت هدیه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال، که یکی از این جوایز در هر روز اختصاص به اعضای جهاددانشگاهی دارد (یک جایزه برای همکاران جهاددانشگاهی و سه کارت هدیه برای عموم علاقه‌مندان) اعطا می‌شود و جایزه نهایی برای بخش حفظ سوره الرحمن نیز ۱۴ کمک‌هزینه سفر اربعین به مبلغ شصت میلیون ریال است.

یادآور می‌شود، اطلاع‌رسانی درباره آخرین اخبار و رویدادهایی قرآنی استان و شهرستان‌ها، آشنایی با جلسات قرآنی، پخش تلاوت‌های ناب و نظرات فعالان قرآنی درباره موضوعات روز که در فضای مجازی منتشر شده، آشنایی با فعالیت‌های قرآنی سازمان‌ها و نهادهای مختلف و گفت‌وگو با مسئولان، اطلاع‌رسانی درباره نیازها و مشكلات بانوان قاری و فعال قرآنی كشور به صورت یك روز در هفته، گفت‌و‌گو با اساتید قرآنی پیشكسوت كشور، اشاره به فعالیت‌های قرآنی شهرستان‌ها، معرفی نوجوانان موفق قرآنی از جمله رویکردها و آیتم‌های این برنامه عصرگاهی است. 

جُنگ عصرگاهی «والعصر» کاری از گروه جامعه، محافل و مسابقات رادیو قرآن است که به تهیه‌کنندگی محبوبه کلانتر و اسماعیل شامانیان و گویندگی هادی خادم‌حسینی، تیمور کوشکی و کتایون درویشی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه، حوالی ساعت 14:25 از رادیو قرآن موج اف ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز پخش می‌شود.

سمیرا انصاری

انتهای پیام
captcha