ثبت‌نام بیش از 4 هزار نفر در چهل‌وششمین مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4150147
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
در اصفهان انجام شد؛

ثبت‌نام بیش از 4 هزار نفر در چهل‌وششمین مسابقات سراسری قرآن

مدیر امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: چهار هزار و 305 نفر از این استان در مرحله شهرستانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند.

مسابقات سراسری قرآن کریمحمید بخشی، مدیر امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از ثبت‌نام چهار هزار و 305 نفر در مرحله شهرستانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن از استان اصفهان خبر داد و اظهار کرد: از میان ثبت‌نام‌کنندگان، سه هزار و 217 نفر، بانو و هزار و 88 نفر، آقا هستند.

وی افزود: از مجموع این تعداد، دو هزار و 362 نفر در رشته‌های آوایی شامل حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی ثبت‌نام کرده‌اند که یک هزار و 671 نفر از میان بانوان و 691 نفر از میان آقایان هستند.

مدیر امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه اصفهان ادامه داد: در رشته‌های معارفی شامل معارف قرآن کریم (تفسیر سوره عنکبوت)، معارف نهج‌البلاغه (حکمت 1 تا ۵۰)، معارف صحیفه سجادیه (دعای ۴۲) و ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن، تعداد ثبت‌نام‌کنندگان، یک هزار و 943 نفر هستند که یک هزار و 514 نفر را بانوان و 429 نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: شهرستان‌های اصفهان، کاشان، خمینی‌شهر و نجف‌آباد بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان را در مرحله شهرستانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از استان اصفهان داشته‌اند.

بخشی یادآور شد: مرحله شهرستانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان اصفهان با محوریت بقاع متبرکه در رشته‌های آوایی، از 8 تا 30 تیرماه و در رشته‌های معارفی، در روز 12 مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: در تمام مراحل مسابقات، از حضور داورانی بهره گرفته می‌شود که در سه دوره طرح ساماندهی و ارتقای داوران مسابقات قرآن شرکت کرده و گواهی دریافت کرده باشند.

انتهای پیام
captcha