اجرای نمایش فصل شب‌های شیدایی در همدان
کد خبر: 4149635
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
ذیل کنگره ۸ هزار شهید استان همدان

اجرای نمایش فصل شب‌های شیدایی در همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان، گفت: این نمایش از ۱۲ مرداد ماه به مدت ۱۵ تا ۲۰ روز برگزار می‌ شود که در هر شب از اجرای این نمایش قرار است ۸ هزار نفر شرکت کنند.

سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان، امروز اول تیر ماه، در جلسه شورای سیاست گذاری دومین کنگره ملی شهدای استان با بیان اینکه کنگره شامل دو بخش ستاد اجرایی و شورای سیاست گذاری است، اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که تا کنون انجام شده است، ۲۴۱جلسه با هزار و ۴۲۰ مصوبه برگزار شده که بیشتر مصوبات آن عملیاتی شده است. 

وی با اشاره به اینکه اقداماتی انجام شده و هدف‌گذاری صورت گرفته است، افزود: ۸ هزار دور قرآن کریم در ماه رمضان به نیت شهدا در نظر گرفته شد که تا کنون  ۱۴ هزار دور توسط مردم ختم شد. تقدیم ۸ هزار مدال سرو به خانواده معظم شهدا، هزار عدد از آن تهیه شده و سرکشی از این خانواده‌ها آغاز شده است که در آغاز از خانواده‌های ۴ و ۳ شهید این سرکشی انجام گرفته است.

مجیدی ادامه داد: کاشت ۲۴ هزار اصله درخت در استان، اعزام ۱۴ هزار نفر به راهیان نور، ارائه ۸ هزار سری جهیزیه، توزیع ۷۳۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان، تهیه ۸۰ عنوان کتاب پیش بینی شده که حدود ۷۰ عنوان آن آماده شده است، ایجاد ۸۰ یادمان جغرافی محور، برگزاری ۲ هزار یادواره دانش آموزی با محوریت مدارس و هزار و ۱۰۰ یادواره شهید در محلات از جمله اقداماتی است که انجام شده یا در حال انجام است.

فرمانده سپاه همدان با اشاره به برنامه اصلی کنگره بیان کرد: اجرای نمایش فصل شب‌های شیدایی در همدان که کاری هنرمندانه است در حال حاضر برخی کارهای مقدماتی انجام شده و زمین مورد نظر برای اجرای نمایش در حال آماده سازی است.

 وی گفت: این نمایش از ۱۲ مرداد ماه به مدت ۱۵ تا ۲۰ روز برگزار می‌‌شود که در هر شب از اجرای این نمایش قرار است ۸ هزار نفر شرکت کنند، در بخش اجلاسیه نیز پیشنهاد می‌کنیم مراسم‌ اجلاسیه به مدت چهار شب در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شود. 

آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه های علمیه استان همدان نیز اظهار کرد: اگر یادواره شهدا را ائمه، امام سجاد(ع) و حضرت زینب(ع) برگزار و تجلیل نمی‌کردند  و چهره به چهره در تجلیل از مقام شاهد و مباحث مرتبط به آن حرف نمی‌زدند، اکنون اسوه‌ای برای شهدایخود در این انقلاب خون بار نبود.

وی با این توضیح که باید در مسئله‌ تجلیل از شهدا حداکثر تلاش را داشته‌ باشیم، ادامه داد: اگر قسمتی از این برنامه به بخش روحانیت و قدم هایی که روحانیت همدان در این راه برداشته است اختصاص یابد بهتر است یعنی باید در کنگره برجسته تر دیده شود.

 

انتهای پیام
captcha