ازدواج به سبک غربی سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
کد خبر: 4149562
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷

ازدواج به سبک غربی سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

مدیر مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) شهرستان نمین ازدواج‌های امروزی با تبعیت از فرهنگ‌ غربی را عامل افزایش آسیب‌های خانوادگی و اجتماعی دانست.

حوزه علمیه خواهران نمینبه گزارش ایکنا،به نقل از روابط عمومی مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) شهرستان نمین، حمیده فتحیان، مدیر مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) شهرستان نمین، اول تیرماه، در آیین بزرگداشت هفته ازدواج، ازدواج را پیمانی مقدس از جانب خداوند برای تداوم نسل‌ها دانست و اظهار کرد: ازدواج سنت حسنه رسول اکرم(ص) با آداب و شرایطی آسان برای تحقق کانون گرم خانواده در راستای مقابله با هرگونه افکار تجردگرایی فاسد است.

وی افزود: ازدواج‌های امروزی با پیروی از فرهنگ‌های غربی و با روی آوردن به تجملات و چشم هم چشمی منجر به بسیاری از آسیب‌های خانوادگی و اجتماعی هم‌چون بالا رفتن سن ازدواج، طلاق و تک‌فرزندی می‌شوند و این‌گونه عملکردهای برخی از افراد جامعه باعث کاهش رغبت جوانان به امر مقدس ازدواج می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) شهرستان نمین با اشاره به پدیده‌های نوظهور امر ازدواج از قبیل جهیزیه‌های سنگین و تجمل‌گرایی، منشأ همه آنها را عقب ماندگی فکری دانست و تصریح کرد: خداوند متعال ازدواج را مایه آرامش و تداوم نسل‌ها قرار داده است نه اینکه ابزاری برای حقارت و فخر فروشی باشد.

فتحیان با بیان این‌که ورود تجملات به زندگی امری ناپسند است، گفت: معیار و میزان برای زندگی سالم اسلامی، پرهیز از تجملات است و این امر تنها در سایه الگوگیری از زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha