هیئت‌های مذهبی بانوان تبیین آسیب‌های اجتماعی را در اولویت قرار دهند
کد خبر: 4149362
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
مدیرکل تبلیغات اردبیل:

هیئت‌های مذهبی بانوان تبیین آسیب‌های اجتماعی را در اولویت قرار دهند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: هیئت‌های مذهبی بانوان تبیین آسیب‌های اجتماعی و جریان‌سازی فرهنگی را در اولویت برنامه‌های ماه محرم قرار دهند.

قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، ۳۰ خردادماه، در جلسه «تدوین برنامه هیئت‌های مذهبی بانوان ویژه ماه محرم» در اردبیل اظهار کرد: مسئله بانوان از اهمیت خاصی در جامعه برخوردار بوده و در تربیت آحاد مردم نقش اساسی دارند.

مدیرکل تبلیغات اردبیل بر ضرورت توجه به ظرفیت عظیم بانوان در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی تاکید کرد و افزود: نقش بانوان در تحولات اجتماعی از جمله مشارکت‌های مردمی و کمک به مردم مناطق مختلف در بلایای طبیعی و سیل زدگان شهرستان گرمی و یا امور خیریه اعم از تهیه جهزیه برای زوج‌های بی بضاعت بسیار اساسی بوده و همواره در مشارکت‌های مردمی پیشقدم هستند.

وی فعالیت عالمانه و متناسب با نیاز روز جامعه با حفظ ساختار قبلی را اولویت اصلی در برنامه‌های هیئت‌های مذهبی بانوان عنوان کرد و افزود: در راستای ارتقای برنامه‌های فرهنگی ویژه بانوان باید ضمن حفظ و حراست از ساختارهیئت‌های مذهبی، حرکت و فعالیت آنان را با توجه به نیاز روز جامعه هدایت کرد.

جعفرزاده هیئت‌های مذهبی را مبتنی بر فطرت و آموزه‌های دینی برشمرد و افزود: مسائل مهمی از قبیل آسیب‌های اجتماعی، حجاب و عفاف، مشکلات روحی و روانی و نیز راهکار‌های غلطی که گاهی بنام روان‌شناسی در عصر کنونی به مردم تجویز می‌کنند، باید در هیئت‌های مذهبی توسط سخنرانان و اساتید حوزوی، دانشگاهی و کارشناسان فرهنگی و دینی تبیین و راهکار‌های اساسی در این موضوعات ارائه شود.

مدیرکل تبلیغات اردبیل جریان‌سازی فرهنگ دینی در هیئت‌های مذهبی را مهم عنوان کرد و گفت: کنشگران فرهنگی و آشنا به مباحث روز جامعه، باید از بین افراد هیئت‌های مذهبی شناسایی و در جریان‌سازی فرهنگی در این تشکل‌ها فعالانه عمل کنند. وی وظیفه مهم سازمان تبلیغات اسلامی را جهت دهی به برنامه‌های هیئت‌های مذهبی عنوان کرد و افظود: توجه به «مدل حکمرانی نوین» در راستای تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، اساس فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی است و در هیئت‌های مذهبی بر این محور تاکید شده است.

جعفرزاده توجه به ابلاغیه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در اجرای برنامه‌ها را از دیگر محور‌های فعالیت فرهنگی و دینی عنوان کرد و افزود: «نشرخوبی ها»، «حجاب و عفاف»، «محله همدل» «جمعیت و فرزندآوری» از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در مجالس دینی و فرهنگی به‌ویژه هیئت‌های مذهبی است.

مدیرکل تبلیغات اردبیل بر ضرورت برگزاری نشست توجیهی ویژه مسئولین هیئت‌های مذهبی در آستانه ماه محرم تاکید کرد و افزود: در راستای محتوابخشی به برنامه‌های فرهنگی بانوان باید نشست‌ها و جلسات آموزشی ویژه مسئول هیئت‌های مذهبی و نیز بانوان مداح برگزار و محتوا‌های لازم و مسائل اولویت‌دار نظام برای آنان ارائه شود.

وی توجه به شعار «انی سلم لمن سالمکم» را شعار واحد هیئت‌های مذهبی برای جذب حداکثری مردم در کشور عنوان کرد و گفت: تبیین راهکار‌های جذب نوجوانان و جوانان به هیئت‌های مذهبی و نیز بررسی آسیب‌های عزاداری با حضور اساتید و سخنرانان مجرب و پرسش و پاسخ حول محور معرفی زنان عاشورایی و انقلابی و دختران نمونه اخلاقی و مذهبی باید در برنامه‌های ماه محرم مورد توجه قرار گیرد.

جعفرزاده گفت: برای توسعه فعالیت‌ها و اجرای شایسته برنامه‌ها بایستی هیئت‌های مذهبی بانوان، افراد اثرگذار و بانوان شاخص فرهنگی را در محلات خود شناسایی کرده و در فعالیت‌های فرهنگی اعم از سخنرانی و ارتباط با اقشار مختلف بانوان با آنان همکاری کنند.

انتهای پیام
captcha