تحقق جوانی جمعیت نیازمند نهضت اطلاع‌رسانی و بسیج همگانی است
کد خبر: 4149145
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶

تحقق جوانی جمعیت نیازمند نهضت اطلاع‌رسانی و بسیج همگانی است

سرپرست فرمانداری رشت گفت: برای دستیابی به اهداف حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت نیازمند نهضت اطلاع‌رسانی و بسیج همگانی در راستای آگاه‌سازی مردم هستیم از این رو دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی و گروه‌های مردم‌نهاد در این حوزه فعالانه عمل کنند.

کیا عاشوری سرپرست فرمانداری رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، کیا عاشوری، سرپرست فرمانداری رشت امروز، 30 خردادماه در نشست تخصصی ستاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان با اشاره بر اهمیت بهره‌مندی جوامع از نیروی فکری و توان کاری جوانان، اظهار کرد: علی‌رغم تمامی پیشرفت‌های به دست آمده تکنولوژیک، همچنان نیروی جوان انسانی مهمترین عنصر در ابعاد گوناگون اداره کشور مانند جنبه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، دفاعی و بهره‌برداری از داشته‌ها و مواهب خدادادی ارضی و تحت الارضی محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه ویژه به مسئله افزایش جمعیت و استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، افزود: در شرایط کنونی با معضل حرکت کشور به سمت پیری جمعیت روبرو هستیم و در این برهه بایستی تمام توان و اراده خود را در جهت فرهنگسازی برای جوانی جمعیت به کار گیریم.

عاشوری با تأکید بر استفاده از داده‌های مراکز علمی و تحقیقاتی در حوزه جامعه شناختی، گفت: در حوزه آموزشی و ترویج سبک زندگی سالم باید تلاش منسجمی صورت پذیرد و آموزش به بانوان، آقایان و عموم مردم و هیچ قشری نباید مورد غفلت واقع شود.

وی با تأکید بر استفاده مطلوب از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی در تحقق سیاست‌های مربوط به جوانی جمعیت یادآور شد: برای دستیابی به اهداف حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت نیازمند نهضت اطلاع‌رسانی و بسیج همگانی در راستای آگاه‌سازی مردم هستیم از این رو دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی و گروه‌های مردم‌نهاد در این حوزه فعالانه عمل کنند.

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان با اشاره به اینکه هدف از صرف ساعت‌ها وقت، بررسی‌های‌ کارشناسی و در نهایت تصویب و ابلاغ قوانین، اجرای آنهاست، تصریح کرد: با هدف جلوگیری از سقوط در چاه پیری جمعیت و افزایش نرخ سالمندی متناسب با درصد افزایش جمعیت و فرزندآوری، ظرفیت‌های خوبی در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده که باید به فعلیت درآیند.

انتهای پیام
captcha