‌هیئت‌های مذهبی تبدیل به گروه‌های جهادی شوند
کد خبر: 4148814
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

‌هیئت‌های مذهبی تبدیل به گروه‌های جهادی شوند

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی با بیان اینکه محتوادهی به جریان هیئت برای تبدیل آن به یک پایگاه فکری از مسائل ضروری است، گفت: هر هیئت مذهبی باید تبدیل به یک گروه جهادی شده و در عرصه‌های اجتماعی و به‌ویژه در محلات، اتفاقات خوبی با کمک خیرین رقم بزند.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، 28 خردادماه در اولین نشست اعضای شورای هیئت‌های مذهبی این استان که با موضوع عید غدیر و محرم و صفر برگزار شد، اظهار کرد: نباید از سلاح خود یعنی جهاد تبیین غفلت کنیم. 

وی با بیان اینکه هیئت طبق گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی کانون جهاد تبیین است، افزود: دشمن از کورترین روستاهای ما از طریق فضای مجازی یارگیری کرده است که یک زنگ هشدار محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه اگر از دل فعالیت هیئت یک زندانی جرائم غیر عمد آزاد شود بی‌شک هیچ‌وقت رابطه او با مجلس امام حسین(ع) قطع نخواهد شد، تصریح کرد: جوان و نوجوان باید کنشگری و برگزاری اجتماعات مذهبی در خیابان را یاد بگیرد.

سالاری مکی با تأکید بر اینکه مناسبت‌های مذهبی را به‌طور ویژه باشکوه برگزار کنیم، یادآور شد: قرارگاه نوجوانان را راه‌اندازی کرده‌ایم و هر هیئت باید در دل خود یک هیئت ویژه نوجوانان و یک هیئت ویژه بانوان داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: باید اجتماعات مذهبی چون مهمانی چند کیلومتری غدیر را گسترش دهیم؛ بزرگترین سرمایه ما جوانی با باورهای مذهبی و ایمانی است که می‌تواند با تولید محتوای غنی و تأثیرگذار در حوزه فرهنگ نقش‌آفرین باشد.

سالاری مکی ادامه داد: در موضوع حجاب هر چند مسائل قانونی باید مدنظر باشد ولی در کنار آن باید اقناع درونی نیز در دختران و بانوان ما به‌وجود آید، چراکه در غیر این صورت به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید. ما از سرمایه جوانی جوانان خود غفلت کرده‌ایم؛ اکثریت مردم در ایام محرم به هیئت‌ها سر می‌زنند که یک ظرفیت بسیار مهم محسوب می‌شود، اما در این راستا باید کار تبیینی برنامه‌ریزی شده و دقیق انجام دهیم.

وی با بیان اینکه محتوادهی به جریان هیئت برای تبدیل آن به یک پایگاه فکری از دیگر مسائل ضروری است، گفت: همچنین هر هیئت باید تبدیل به یک گروه جهادی شده و در عرصه‌های اجتماعی و به‌ویژه در محلات، اتفاقات خوبی با کمک خیرین رقم بزند.

انتهای پیام
captcha