افتتاح اولین واحدهای نهضت ملی مسکن در کردستان
کد خبر: 4148673
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷

افتتاح اولین واحدهای نهضت ملی مسکن در کردستان

72 واحد مسکن در قالب نهضت ملی با حضور استاندار کردستان در ۲۴ بلوک در قروه دیروز، 27 خرداد افتتاح و به متقاضیان تحویل شد.

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان  دیروز، 27 خرداد در آئین بهره‌برداری از اولین طرح نهضت ملی مسکن در قروه گفت: با توانمندی بنیاد مسکن و به کمک متقاضیان کار این ۷۲ واحد به پایان رسیده که جای قدردانی دارد.

وی افزود: تدبیر تأمین زمین برای ادامه این مسیر در قروه انجام شده و با تلاش و پیگیری فرماندار و نظارت معاونت عمرانی مشکلی در این زمینه در قروه نداریم.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه ۷۱۲ متقاضی از سال ۹۸ باقی مانده بود که زمین آن تامین شده و برخی شروع به ساخت شده است، بیان کرد: طرح‌های قروه دارای کیفیت بسیار مطلوبی است که با طرح‌های گذشته قابل مقایسه نیست. حق مردم و تکلیف ماست که همه واحدهای مسکن ملی به این شیوه احداث شود.

زمین مسکن ملی قروه تأمین شود

زارعی کوشا در ادامه سفر خود به شهرستان قروه در شورای مسکن این شهرستان گفت: امروز ۷۲ واحد که بنیاد مسکن متولی بود به عنوان اولین واحدهای نهضت ملی در قروه بهره برداری شد.

وی واحدهای افتتاح شده مسکن ملی امروز در قروه را از لحاظ ساخت و مصالح بسیار با کیفیت توصیف کرد و افزود: این واحدها باید به الگویی برای دیگر طرح‌های مسکن ملی در استان تبدیل شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه با تصویب نهایی در شورای برنامه‌ریزی مشکل تأمین زمین در قروه حل خواهد شد، اظهار کرد: ۵۱۲ واحد از مسکن ملی باقی مانده که زمین آن باید تأمین شود.

وی به مسکن روستایی نیز اشاره کرد و گفت: همه جای کشور ضمانت زنجیر‌ه‌ای برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی پدیرفته می شود و این مساله باید در کردستان هم انجام شود.

زارعی‌کوشا خواستار توزیع متقاضیان مقاوم‌سازی مسکن روستایی بین بانک‌ها شد و ادامه داد: در کردستان نسبت مصارف به منابع بانکی ۶ دهم درصد و این از مشکلات عمده استان است. در این راستا میز مشترکی از بنیاد مسکن و بانک ملی برگزار و مسائل و مشکلات مطرح و در همان جلسه برطرف شود.

انتهای پیام
captcha