صدور بیش از ۲هزار حکم اعزام در سال 1401
کد خبر: 4148277
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷

صدور بیش از ۲هزار حکم اعزام در سال 1401

رئیس اداره امور تبلیغ عمومی خواهران بیان کرد: در سال 1401بیش از 2800 حکم اعزام در مناسبت‌های مختلف رمضان، محرم، صفر، اعیاد و ...در مکان‌های تبلیغی چون مساجد، حسینیه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، زندان‌ها، پایگاه‌های بسیج و محلات مختلف برای مبلغان این اداره صادر شد.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری بلاغ، محقق منتظری با اشاره به پیشینه تاسیس اداره امور تبلیغ عمومی خواهران اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تأسیس دفتر تبلیغات اسلامی، واحد اعزام خواهران نیز فعالیت‌هایی در زمینه تبلیغ دین بر عهده داشت و خواهران به عنوان مربی و مبلغ به صورت محدود به شهر‌های مختلف اعزام می‌شدند.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۶ به صورت رسمی و با عنوان «اداره امور تبلیغ عمومی خواهران» به منظور ساماندهی و پشتیبانی امور تبلیغ و مبلغان خواهر با توجه به نیاز جامعه و آمادگی خواهران تحصیل کرده در حوزه‌های علمیه و گذراندن دوره‌های آموزشی لازم جهت تبلیغ دین شروع به کار نمود.

رئیس اداره امور تبلیغ عمومی خواهران بیان کرد: بیش از ۲هزار پرونده تبلیغی مرتبط با مبلغین خواهر در این اداره تشکیل شده که در حال حاضر بیش از نیمی از این خواهران با رصد این مجموعه در حال ارائه فعالیت‌های تبلیغی می‌باشند.

محقق منتظری گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۸۰۰ حکم اعزام در مناسبت‌های مختلف رمضان، محرم، صفر، اعیاد و ... در مکان‌های تبلیغی، چون مساجد، حسینیه ها، مدارس، دانشگاه ها، زندان ها، پایگاه‌های بسیج، محلات مختلف برای مبلغات این اداره صادر گردید.

وی سوق دادن فعالیت‌های تبلیغی انفرادی به سمت فعالیت‌های جمعی را از مهمترین برنامه‌های اداره امور تبلیغ عمومی خواهران بر شمرد و تصریح کرد: برنامه‌هایی که هم اکنون در حال اجرا بوده و می‌توان گفت در صدر برنامه‌های این اداره است، سوق دادن فعالیت‌های تبلیغی انفرادی به سمت فعالیت‌های جمعی و نهادینه کردن فرهنگ تبلیغ گروهی است. همچنین سوق دادن برنامه‌های گروهی به سمت نیاز‌های مهمتر و فوری‌تر جامعه و متصل کردن طلاب علاقمند به گروه‌های متناسب با استعداد و علایقشان و گروه سازی مبتنی بر رصد نیاز‌های متغیر و روز جامعه می‌باشد.

رئیس اداره امور تبلیغ عمومی خواهران در ادامه مطالب خود به بیان آمار گروه‌های تبلیغی پرداخت و اظهار داشت: اداره اعزام خواهران تعداد ۲۸ گروه فعال در کشور دارد که از این تعداد ۲۰ گروه در مناطق مختلف استان قم و در موضوعات متفاوت در زمینه‌های عفاف وحجاب، مباحث خانواده، آسیب‌های اجتماعی، مهدویت، مددکاری اسلامی و؛ و ۸ گروه در سایر استان‌ها مشغول به فعالیت تبلیغی می‌باشند. البته بسیاری از خواهران مبلغ نیز به دلیل همراهی با خانواده در تبلیغ، به همراه محارم خود در گروه‌های تبلیغی آقایان عضو هستند و مشغول فعالیت تبلیغی در شهرستان‌ها می‌باشند.

محقق منتظری با اشاره به مشکلاتی پیش روی تبلیغ خواهران بیان کرد: از اهم مشکلات خواهران در تبلیغ می‌توان به عدم ساز و کار مطلوب در راستای مرتبط نمودن مبلغ با محل تبلیغ و عدم هماهنگی‌های لازم در راستای مهیا شدن بستر‌های تبلیغی و مساله اسکان و همچنین توجیه نبودن بعضی از خانواده‌ها به ضرورت تبلیغ بانوان اشاره نمود. باید توجه داشت که اصل امر تبلیغ خواهران با وظایف همسرداری و مادری منافات ندارد و در بسیاری از موارد می‌توان با مدیریت صحیح وظایف خانوادگی و تبلیغ را با هم جمع نمود.

رئیس اداره امور تبلیغ عمومی خواهران در ادامه به برنامه‌های مورد نظر برای طلاب خواهر در حین تحصیل اشاره کرد و افزود: از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای طلاب خواهر در حین تحصیل، پذیرش طلاب با عنوان بشیران جوان و همچنین بکار گیری طلاب در حال تحصیل بعنوان همیاران در گروه‌های تبلیغی و حمایت و پشتیبانی آنان است. همچنین به منظور ارتقاء توان تبلیغی طلاب خواهر در حین تحصیل و فارغ التحصیلان، مرکز آموزش‌های علمی کاربردی آمادگی ارائه هرگونه خدمات آموزشی را در بستر نیاز گروه‌های تبلیغی و آحاد طلاب را دارد.

وی در پایان این گفتگو خدمت به مبلغان خواهر را افتخاری برای خود دانست و اظهار داشت: طلاب خواهری که در این مجموعه فعالیت می‌کنند از برترین‌های حوزه‌های علمیه هستند که به فرمایش مقام معظم رهبری تبلیغ را کار اصلی و مهمترین وظیفه خود قرار داده اند کسانی که با مجاهدت وتلاش شبانه روزی خود توانسته اند مصداقی بر آیه شریفه الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا باشند انسان‌های نمونه و شایسته‌ای که آسایش و فراغت خود و خانواده خود را فدای وظایف به زمین مانده و فوری نمودند که بنده و کارشناسان این مجموعه تمام افتخارمان خدمت به این طلاب عزیز است و همه ما باید در راستای تسهیل مشکلات پیش روی تبلیغ بکوشیم و تمام زمینه‌ها را مهیا کنیم و از افراد نمونه و شاخص و حتی از خانواده‌هایشان تقدیر نماییم.

انتهای پیام
captcha