رسیدگی به امور خانواده شاهد و ایثارگر با همه ظرفیت انجام شود
کد خبر: 4148069
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴

رسیدگی به امور خانواده شاهد و ایثارگر با همه ظرفیت انجام شود

استاندار گیلان گفت: امانت خدمت را، شهدا به ما سپردند و ما مقابل آنان و خانواده‌های گرانقدرشان مسئول هستیم و برای خدمت‌رسانی نیز باید همانند شهدا عمل کنیم که هیچگاه توقع شخصی نداشتند لذا همه دستگاه‌ها موظف هستند که با همه ظرفیت‌های موجود  به امور مربوط به خانواده معظم شاهد و ایثارگر رسیدگی کنند.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، 25 خرداد ماه در جلسه شواری ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گیلان که با حضور سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد، اظهار کرد: در ماده ۲۹ قانون وظایف ما روشن است و باید با تمام توان به خانواده شهدا و ایثارگران توجه و رسیدگی کنیم چون شهدا و ایثارگران هیچگاه توقع شخصی و فردی نداشتند و در همه عرصه‌ها با همه وجود حضوری فعال داشته و پای آرمان‌های انقلاب اسلامی مانده‌اند.

وی افزود: برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز باید قدردان همه کسانی باشیم که اعتقادات دینی و ارزش‌های الهی را به اثبات رساندند و ما با برطرف کردن مشکلات خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران حتی نمی‌توانیم ذره‌ای از خدمات آنان را جبران کنیم. این امانت خدمت را، شهدا به ما سپردند و ما مقابل آنان و خانواده‌های گرانقدرشان مسئول هستیم و برای خدمت‌رسانی نیز باید همانند شهدا عمل کنیم که هیچگاه توقع شخصی نداشتند لذا همه دستگاه‌ها موظف هستند که با همه ظرفیت‌های موجود به امور مربوط به خانواده معظم شاهد و ایثارگر رسیدگی کنند.

استاندار گیلان با اشاره به جایگاه استان در انقلاب اعم از دوران قبل و پس از آن، گفت: گیلان همیشه پرچمدار مبارزه با ظلم و استبداد بوده و در دوران دفاع مقدس هشت‌هزار شهید را نثار کرد و همواره مردم این خطه پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر هیچگاه مردم حماسه هشت‌ دی‌ماه استان را فراموش نخواهند کرد که چگونه مردم گیلان یک روز زودتر به صحنه آمدند و ولایتمداری خود را ثابت کردند و اینک ما مسئولان نیز موظفیم که به مشکلات این مردم و خانواده شهدا و ایثارگران توجه ویژه داشته باشیم.

محمدرضا احمدی سنگری، رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: شهدا و ایثارگران گرانقدر مردان روزهای سخت بوده و هستند که فرهنگ ایثار و شهادت را برای ما به ارمغان آوردند و جلوه‌ای بی نظیر بدان بخشیدند.

وی افزود: هم اینک جانبازان ما به خاطر جراحاتی که دارند در رنج و مشقت هستند اما هرگز شکایت نمی‌کنند و دنبال مطالبات خود نیستند و به همین دلیل وظیفه ماست که تا حد ممکن از مشکلات و دغدغه‌های آنان بکاهیم. اگر ما مسئولان و مدیران فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه کار خود قرار دهیم، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه از مستند شهدای خاص گیلان با عنوان «حوض خواص» که مربوط به زندگی شهدای گرانقدر محمود قلی‌پور، تقی سرپناه، بهرام گل‌آور و ابوالحسن کریمی است، توسط معاون رئیس جمهور و استاندار گیلان رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha