دعوت شورای هماهنگی تشکل‌های دینی کرمانشاه برای انتخاب شعار مشترک در ماه محرم
کد خبر: 4147989
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
همزمان با سراسر کشور؛

دعوت شورای هماهنگی تشکل‌های دینی کرمانشاه برای انتخاب شعار مشترک در ماه محرم

شورای هماهنگی شبکه هیئت و تشکل‌های دینی استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور با انتشار فراخوانی از فرهیختگان و عموم مردم برای انتخاب شعار مشترک در ماه محرم ۱۴۴۵ قمری ــ ۱۴۰۲ شمسی دعوت کرده است.

انتخاب شعار مشترک در ماه محرم

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، شورای هماهنگی شبکه هیئت و تشکل‌های دینی استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور با انتشار فراخوانی از فرهیختگان و عموم مردم برای انتخاب شعار مشترک در ماه محرم ۱۴۴۵ قمری ــ ۱۴۰۲ شمسی دعوت کرده است.

رویکرد این فراخوان که همزمان با سراسر کشور منتشر شده، این است که با تأکید بر شعارمندی هر هیئت براساس سلایق، اولویت‌ها و زیست‌بوم آن هیئت‌ها، شعار مشترکی داشته باشند.

در قالب این فراخوان از فرهیختگان، اصحاب فرهنگ و ادب و عموم مردم دعوت شده، با توجه به این محور‌ها در انتخاب شعار مشترک شورای هماهنگی شبکه هیئت و تشکل‌های دینی را یاری نموده و شعار پیشنهادی خود را حداکثر تا ۲۵ خردادماه به سامانه ۱۰۰۰۵۶۱۵ ارسال کنند.

پس از پایش شعار‌های ارسالی، پنج شعار برگزیده به رأی هیئت‌های کشور گذاشته می‌شود که با انتخاب شعار اصلی، از آن در تبلیغات شهرداری‌ها و سازمان‌ها، صداوسیما و فضاسازی هیئت‌ها در سراسر کشور استفاده می‌شود.

محور‌های محتوایی پیشنهادی

محور‌های محتوایی پیشنهادی در ماه محرم ۱۴۴۵ قمری ــ ۱۴۰۲ شمسی برگرفته از مطالب موجود در جلسه شورای ملی شبکه‌هاست و شامل «نهضت جهاد تبیین و امیدآفرینی، نشر خوبی‌ها به عنوان نقطه آغاز حرکت امیدآفرین و پا‌یه‌ای برای جهاد تبیین و مقابله با روایت سیاه‌نمایی دشمن، انسجام اجتماعی و همدلی و هم‌عهدی و هم‌بستگی اجتماعی حول محور امام حسین(ع) با تکیه بر عبارت سلم لمن سالکم به عنوان نقطه مشترک بین همه مردم (حتی کسانی که نسبت به مسائل سیاسی اعتراض دارند و یا باور‌های عمیق ندارند) به عنوان پناه‌گاهی که می‌تواند نارسایی‌های همه ما را جبران کند» برگزار خواهد شد.

محور‌های فرعی شامل «تربیت نسل حسینی، ارتقا و تربیت هسته‌های مقاومت نوجوانان و جوانان در هیئت‌های اجتماعی و تقویت اجتماعات میدانی، دسته‌های عزاداری و جلسات روضه‌های خانگی» انتخاب شده است.

الگوی نقش‌آفرینی مردمی، تقویت مشارکت مردمی در راستای امداد اجتماعی و اصلاح نظام اقتصادی با الگوی تعاون اجتماعی، تقویت پیوند با امام به عنوان مرجعی که می‌تواند همه را به پیش ببرد و در موضوع بحران حجاب عموم مردم را راه‌بری کند، تقویت بصیرت سیاسی و کنش‌گری اجتماعی برای انتخاب نمایندگان انقلابی، تقویت هماهنگی دولت و ملت برای مقابله حاکمیتی و مردمی با شبکه اشاعه فساد و فحشاء و تقویت فرهنگ و حرکت مردمی اربعین و اداره آن، به‌عنوان طلیعه تمدن اسلامی از دیگر محور‌های فرعی این فراخوان انتخاب شده است.

انتهای پیام
captcha