داشتن تقوای ذهن گام اول برای تغییرات مثبت است
کد خبر: 4147754
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

داشتن تقوای ذهن گام اول برای تغییرات مثبت است

رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با بیان اینکه عالم، عالم تغییر است و انسان‌ها نیز عاشق تغییر هستند، گفت: گام اول برای تغییر مثبت، دین‌داری و آماده‌سازی جامعه برای ظهور، تقوای ذهن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل، رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه کشوربه گزارش ایکنا از فارس،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل، رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه کشور عصر روز گذشته، 23 خرداد در نشست مهدویت کارکنان نهاد نم

اینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برخی از ویژگی‌های مبلغان دینی را برشمرد و گفت: مبلغ دین باید هم تغییر دهنده خود، هم دیگران و هم جامعه باشد یعنی کار مبلغ دینی دارای ابعاد فردی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه عالم، عالم تغییر است و انسان‌ها هم عاشق تغییر هستند، گفت: گام اول برای تغییر مثبت، دین‌داری و آماده‌سازی جامعه برای ظهور، تقوای ذهن است.

کفیل با تصریح اینکه تقوا باید در ابعاد مختلف باشد که یکی از ابعاد آن تقوای ذهن است، افزود: تقوای ذهن یعنی ورود و خروج ذهن ‌به شدت کنترل شود و باید از ذهنمان مراقبت کنیم.

رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه کشور با تأکید بر اینکه لازمه تولید علم تخصص در علوم است، گفت: استفاده از فضای مجازی به معنی دریافت انبوه اطلاعات پراکنده است و کسی که مطالعه‌اش صرفا با مطالعه در فضای مجازی باشد این پراکندگی اطلاعات باعث بی‌سوادی وی می‌شود.

وی اظهار کرد: برای تحقق جریان‌ساز بودن در جامعه، گام دوم این است که هدف از تغییر جامعه ایجاد زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج) باشد.

کفیل با بیان اینکه دین مردم را روحانیان و فعالان فرهنگی که با مردم زندگی می‌کنند، حفظ کرده‌اند، افزود: باید برای ظهور برنامه‌ریزی و افقی را که برای خود تعیین می‌کنیم زمینه‌سازی برای ظهور باشد.

رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه کشور با تأکید بر اینکه در گام سوم باید رشد اندیشه دینی را تقویت کرده و آن را براساس افق ظهور تعیین کنیم، گفت: رهبر معظم نقلاب عاشق ملت ایران هستند و از نگاه خودشان آن‌ها را بدون دیدن عیوبشان دوست دارند.

وی در پایان گفت: برای ارتباط مؤثرتر با مخاطب باید به خودمان و مخاطب اعتماد داشته باشیم و این یعنی من عاشق مخاطب هستم، می‌توانم او را تغییر دهم و او نیز قابلیت تغییر را دارد.

انتهای پیام
captcha