تشکل‌های مردم‌نهاد برای تحقق جوانی جمعیت در سمنان ایجاد شود
کد خبر: 4147682
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲

تشکل‌های مردم‌نهاد برای تحقق جوانی جمعیت در سمنان ایجاد شود

استاندار سمنان با اشاره به چالش کاهش نرخ جوانی جمعیت در استان، گفت: تشکل‌های مردم نهاد برای فعالیت در زمینه فرهنگ‌سازی و ترغیب جامعه به فرزندآوری در استان ایجاد شود.

سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان، شب گذشته، 23 خرداد در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان، گفت:  تأکید ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه در هر هفته به ضرورت فرزندآوری نقشی موثر در بهبود نرخ جمعیت استان سمنان دارد و انتظار می‌رود که در این زمینه بیش از پیش همراهی کنند.

وی افزود: ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی در عمل به وظایف خود در زمینه قانون جوانی جمعیت اهتمام ویژه  داشته باشند  که در این راستا تشکل‌های مردم نهاد برای تحقق جوانی جمعیت در استان تشکیل شود.

هاشمی با بیان اینکه اتاق کودک در ادارات استان در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت ایجاد شود متذکر شد: از تجربه موفق استان‌هایی که در افزایش فرزندآوری موفق بوده‌اند، الگوبرداری شود.

به گفته وی؛  اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارایه بسته تشویقی، اطلاع‌رسانی و تلاش در زمینه فرهنگ‌سازی برای بهبود و افزایش نرخ جوانی جمعیت بیش از پیش تلاش کند و اصحاب رسانه نیز با تولید محتوا در این زمینه فرهنگ‌سازی و نقش‌آفرینی کنند.

یادآور می‌شود بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ از سوی مرکز آمار کشور، جمعیت استان سمنان با هشت شهرستان، ۷۰۲ هزار و ۳۶۰ نفر است و ۳۸ درصد جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند که بر این اساس، شهرستان‌های سمنان و شاهرود هر یک بیش از ۲۰۰ هزار نفر، دامغان نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر، گرمسار ۸۰ هزار نفر، مهدیشهر ۵۰ هزار نفر، میامی ۴۰ هزار نفر، سرخه ۲۰ هزار نفر و آرادان ۱۵ هزار نفر جمعیت دارند.

انتهای پیام
captcha