فراخوان انتخاب شعار مشترک هیئت‌ها
کد خبر: 4147520
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

فراخوان انتخاب شعار مشترک هیئت‌ها

شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت‌ها و تشکل‌های دینی کشور در آستانه فرارسیدن ماه محرم فراخوان انتخاب شعار مشترک هیئت‌ها داد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی، شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت‌ها و تشکل‌های دینی کشور در آستانه فرارسیدن ماه محرم، فراخوان انتخاب شعار مشترک هیئت‌ها را اعلام کرد. علاقه‌مندان تا ۲۷ خرداد فرصت دارند پیشنهادهای خود را به سامانه ۱۰۰۰۴۶۱۵ ارسال کنند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: همچون سال گذشته برآنیم که در کنار تأکید بر شعارمندی هر هیئت بر اساس سلایق، اولویت‌ها و زیست‌بوم آن هیئت، شعار مشترکی داشته باشیم. با بررسی اولویت‌های تأکید شده‌ رهبر فرزانه انقلاب و پس از بحث و بررسی‌های مفصل در شورای شبکه‌های هیئت و تشکل‌های دینی کشور؛ محورهای اصلی و فرعی به‌عنوان ملاک انتخابِ شعار محرم پیش‌رو تعیین شد. «نهضت جهاد تبیین و امیدآفرینی» و «انسجام اجتماعی» محورهای اصلی در نظر گرفته شده برای انتخاب شعار محرم امسال است.

در توضیحات محورهای اصلی آمده است: در نهضت جهاد تبیین و امیدآفرینی، نشر خوبی‌ها به‌عنوان نقطه آغاز حرکت امید‌آفرین و پایه‌ای برای جهاد تبیین و مقابله با روایت سیاه‌نمایی دشمن و در محور انسجام اجتماعی هم هم‌دلی، هم‌عهدی و هم‌بستگی اجتماعی حولِ محور امام حسین(ع) با تکیه بر عبارت «سلم لمن سالمکم» به‌عنوان نقطه مشترک بین همه‌ مردم (حتی کسانی که نسبت به مسائل سیاسی اعتراض دارند و یا باورهای عمیق ندارند) به‌عنوان پناه‌گاهی که می‌تواند نارسایی‌های همه‌ ما را جبران کند، مدنظر است.

تربیت نسل حسینی و الگوی نقش‌آفرینی مردمی

در معرفی محورهای فرعی شعار امسال هم آمده است: تربیت نسل حسینی با رویکردهای ارتقا و تربیت هسته‌های مقاومت نوجوانان و جوانان در هیئت‌های اجتماعی و تقویت اجتماعات میدانی، دسته‌های عزاداری و جلسات روضه‌های خانگی مدنظر است.

همچنین الگوی نقش‌آفرینی مردمی محور فرعی دیگر است که در آن رویکردهای تقویت مشارکت مردمی در راستای امداد اجتماعی و اصلاح نظام اقتصادی با الگوی تعاون اجتماعی، تقویت پیوند با امام به‌عنوان مرجعی که می‌تواند همه‌ی ما را به پیش ببرد و در موضوع بحران حجاب عموم مردم را راه‌بری کند، تقویت بصیرت سیاسی و کنش‌گری اجتماعی برای انتخاب نمایندگان انقلابی، تقویت هماهنگی دولت و ملت برای مقابله حاکمیتی و مردمی با شبکه اشاعه فساد و فحشاء و تقویت فرهنگ و حرکت مردمی اربعین و اداره آن، به‌عنوان طلیعه تمدن اسلامی مدنظر است.

فراخوان انتخاب شعار مشترک هیئت‌ها صادر شد

انتهای پیام
captcha