اعزام اولین کاروان خانواده‌های شهدا و ایثارگران خوزستان به عتبات
کد خبر: 4147293
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

اعزام اولین کاروان خانواده‌های شهدا و ایثارگران خوزستان به عتبات

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: با همکاری سازمان حج و زیارت، اولین کاروان خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان خوزستان به عتبات عالیات اعزام شد.

اولین کاروان خانواده‌های شهدا و ایثارگران خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، حسن نورانی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: پس از انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان مجتمع‌های فرهنگی سیاحتی کوثر و با همکاری سازمان حج و زیارت و شرکت مجری، اولین کاروان خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان خوزستان به عتبات عالیات اعزام شد.

وی با بیان اینکه چهار هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران جهت سفر به عتبات عالیات در سامانه شاهدان کوثر ثبت نام کرده‌اند، افزود: اولین کاروان اعزامی شامل 39 نفر (16 خانواده به همراه یک روحانی و یک مسئول کاروان) از مسجد اعظم اهواز راهی سفر عتبات عالیات شدند.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده، مدت زمان اعزام زائران و حضور عتبات عالیات هشت روز و هفت شب خواهد بود که شامل سه شب اقامت در نجف، سه شب در کربلا و یک شب نیز در کاظمین می‌شود.

نورانی با بیان اینکه این سفرها برای اولین بار در استان انجام می‌شود، گفت: کاروان دوم در روزهای آینده و در تاریخ 29 خردادماه‌ از شهرستان اهواز اعزام می‌شود و سایر کاروان‌ها نیز براساس زمان‌بندی‌های انجام شده به طور مستمر و تا پایان سال انجام می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در برنامه‌های بعدی تعداد کاروان‌های اعزامی در هر ماه به 5 تا 6 کاروان افزایش می‌یابد و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال بخش زیادی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران به عتبات عالیات اعزام شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران خوزستان بیان کرد: در این طرح و براساس تفاهم‌نامه انجام شده والدین، همسران و فرزندان شهدا، جانبازان و همسرانشان و همچنین آزادگان و همسران مشمول ثبت‌نام در این طرح هستند و سرپرست هر خانوار جامعه ایثارگری می‌تواند تا سه نفر همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های زیارتی و سیاحتی جزو اولویت‌های بنیاد شهید است، تشریح کرد: جهت مساعدت به خانواده‌های شهدا در سفر‌های هوایی مبلغ 32 میلیون تومان برای چهار همراه و در سفر‌های زمینی نیز مبلغ 16 میلیون تومان برای 4 نفر همراه، وام قرض‌الحسنه به سرپرست پرداخت می‌شود.

نورانی با بیان اینکه میزان 10میلیون ریال هزینه بلاعوض سفر به اعضای اصلی خانواده‌های جامعه ایثارگری از سوی رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور پرداخت می‌شود، افزود: افراد مشمول می‌توانند بعد از ثبت‌نام برای دریافت وام بانکی سفرهای عتبات‌ عالیات به بانک مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha