تمهیدات ثبت‌نام ۱۲ هزار نفر در مسابقات قرآن بسیج چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4147166
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۷

تمهیدات ثبت‌نام ۱۲ هزار نفر در مسابقات قرآن بسیج چهارمحال‌وبختیاری

رئیس دارالقرآن بسیج چهارمحال و بختیاری با اشاره به هدفگذاری سازمان دارالقرآن بسیج کشور برای برگزاری سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت(ع) با یک میلیون متسابق، گفت: سهمیه پیش‌بینی شده برای چهارمحال‌وبختیاری، ۱۲ هزار نفر است.

مسابقات قرآن بسیج

مظاهر موسوی، رئیس دارالقرآن بسیج چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به اینکه ثبت‌نام سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت(ع) بسیج در استان ادامه دارد، اظهارکرد: نام‌نویسی بسیجیان استان برای این دوره از مسابقات از ۲۰ اردیبهشت آغاز شده است و علاقه‌مندان تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند به‌منظور ثبت‌نام به آدرس www.quranbsj.ir مراجعه کنند و یا با‌ ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۵ ثبت‌نام خود را انجام ‌دهند.

وی با ذکر اینکه تا پایان هفته گذشته، بالغ بر ۷۱۰ در این رویداد قرآنی شرکت داشته‌اند، ادامه داد: تبلیغات جهت این مسابقات با نصب بنر در اماکن پرتردد با همت بسیج نواحی در شهرستان‌ها و نیز تبلیغات گسترده در فضای مجازی همچنان ادامه دارد.

موسوی با اشاره به هدفگذاری سازمان دارالقرآن بسیج کشور برای برگزاری این دوره از مسابقات با یک میلیون متسابق، افزود: بر این اساس، سهمیه‌های استان‌ها تعیین شده که سهمیه پیش‌بینی شده برای چهارمحال‌وبختیاری، ۱۲ هزار نفر است.

رئیس دارالقرآن بسیج استان تصریح کرد: برای رسیدن به این عدد، هر حوزه باید بتواند ۲۰۰ ثبت‌نام داشته باشد و با توجه به اینکه هر حوزه تا ۱۰ پایگاه مقاومت بسیج را تحت پوشش دارد، به نظر می‌رسد تحقق این عدد کار سختی نباشد و هر پایگاه باید بتواند حداقل ۱۰ نفر را از محلات به این مسابقات دعوت کند تا بخشی از آمار محقق شود. 

دعوت از مردم برای حضور در مسابقات قرآن 

موسوی نقش پایگاه‌های بسیج مدارس را نیز یادآور شد و توضیح داد: با توجه به قرارگیری دانش‌آموزان در پایان فصل امتحانات و آغاز اوقات فراغت، مقرر شده است که مسئولان حوزه‌های دانش‌آموزی دعوت از دانش‌آموزان برای این رویداد قرآنی را به‌صورت پیامکی در دستور کار خود قرار دهند تا آمار استان ما بتدریج تکمیل شود.

وی بیان کرد: تمامی محتواها اعم از دستورالعمل‌ها، تصاویر، کلیپ‌‌ها، لینک‌ها، شیوه‌نامه و ... به حوزه‌های بسیج سراسر استان ارسال شده تا رابط‌های قرآنی در پایگاه‌های تحت نظارت خود توزیع کنند. 

موسوی در پاسخ به پرسشی مبنی بر تمهیدات اتخاذ شده برای افزایش سطح کیفی مسابقات قرآن بسیج با توجه به عدم کسب نتیجه در سطح کشور در دوره قبلی این رویداد قرآنی، افزود: سال گذشته، حقیقتاً سطح مسابقات بسیار بالا بود و نمایندگان استان ما با اختلافات چند صدم درصدی با نفرات برگزیده کشوری از کسب رتبه بازمانده بودند و لذا شاهد سطح بالا و نزدیک به هم متسابقان مرحله کشوری بودیم و بسیاری از استان‌ها حرف برای گفتن داشتند. 

وی ادامه داد: امسال اعتبارات برگزاری یک دوره‌ آموزشی برای برگزیدگان این مسابقات تأمين شده که با حضور یک مدرس از خارج استان انجام می‌شود؛ این احتمال نیز وجود دارد که این دوره آموزشی سه روزه در شهر مقدس قم برای برگزیدگان قرآنی نواحی برگزار شود. این دوره عمدتاً ناظر بر برگزیدگانی است که تدریس قرآن را هم دارند و در طی این دوره توانمند می‌شوند تا تدریس بهتری را به قرآن‌آموزان ارائه دهند. 

موسوی با تأکید بر اینکه فرآیند ثبت‌نام و برگزاری مسابقات قرآن بسیج به‌عنوان یک نهاد مردمی به همت خود مردم انجام می‌شود، تصریح کرد: البته با نهادهایی مانند اوقاف برای بهره‌گیری از داوران مجرب و تبلیغات اسلامی برای برپایی دوره‌های آموزشی و صدور گواهینامه همکاری و تعامل وجود دارد. 

رئیس دارالقرآن بسیج استان زمان‌بندی برگزاری مسابقات امسال را توضیح داد و افزود: مسابقات امسال در پنج مرحله برگزار می‌شود، مرحله بین مساجد و پایگاه‌ها و حوزه‌ها تا بیستم مردادماه به پایان می‌رسد و مرحله شهرستانی در سطح ناحیه‌های بسیج تا اواخر مردادماه به پایان خواهد رسید. همچنین مرحله استانی از ۲۵ شهریورماه تا ۱۵ مهرماه و مرحله نهایی کشوری نیز در بازه زمانی ۲۰ آبان تا اوایل آذرماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در پنج بخش «آوایی انفرادی»، «آوایی گروهی»، «معارف»، «نهج‌البلاغه» و «صحیفه سجادیه» برگزار می‌شود، گفت: سطح این دوره از مسابقات و رشته‌ها به گونه‌ای در نظر گرفته شده که عموم بسیجیان و آحاد مردم بتوانند در این مسابقات شرکت‌ کنند و برای بهره‌وری کامل از این رویداد، تلفیقی از آموزش و رقابت در این طرح در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha