تشکیل ۱۵۳ شورای امر به معروف در هیئت‌های مذهبی لرستان
کد خبر: 4146851
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹

تشکیل ۱۵۳ شورای امر به معروف در هیئت‌های مذهبی لرستان

حجت‌الاسلام مهدوی‌نیا با اشاره به اینکه تشکیل شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر در تشکل‌های مردمی از برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: در این راستا ۱۵۳ شورای امر به معروف در هیئت‌های مذهبی لرستان تشکیل شده است.

تشکیل ۱۵۳ شورای امر به معروف در هیئت‌های مذهبی لرستانحجت‌الاسلام یونس مهدوی‌نیا، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی نظارت عمومی عامل و ضامن عدالت و رسیدن به کمال و سعادت است، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر تکلیف این نظارت عمومی را در جامعه مشخص نموده و وظایف مردم در مقابل اجرای دستورات الهی و ترویج ارزش‌های اخلاقی و دینی را تبیین کرده است.

وی با بیان اینکه تشکیل شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر در ادارات، هیئت‌های مذهبی، بقاع متبرکه و تشکل‌های مردمی از برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر است، ادامه داد: در این راستا شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر و تشکل‌های مطالبه‌گری تخصصی در ادارات، نهادها، بقاع متبرکه، واحد‌های صنفی، مساجد و محلات استان تشکیل شده است.

مهدوی‌نیا با یادآوری اینکه برنامه‌های آموزشی و شاخص‌های عفاف و حجاب و شاخص‌های ارزیابی عملکرد وضعیت عفاف و حجاب برای شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر ارسال شده است، ادامه داد: بازرسی عملکرد شورا‌ها و پوشش کارکنان طبق دستورالعمل و قرارگاه ۲۱ تیرماه به صورت مستمر انجام می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان از تشکیل ۱۵۲ تشکل مطالبه‌گری تخصصی در عرصه‌های مختلف در سطح استان خبر داد و گفت: از تعداد ۱۶۵ بقعه متبرکه در ۶۰ بقعه شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل و نیز ۱۹۳ شورا در هیئت‌های مذهبی استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد و محلات استان تشکیل شده است به پیگیری مطالبات مردمی توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: بخش امر به معروف و نهی از منکر در جشنواره رسانه‌ای ابوذر فعال شد که در این جشنواره بیش از ۱۰۰ اثر با موضوعات امر به معروف و نهی از منکر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

مهدوی‌نیا افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت فرهنگ مختصر شورا‌های امر به معروف استان ویژه ادارات، «راز حجاب» ویژه بسیج جامع زنان استان، «تذکر ما اثر دارد» با محوریت کتابخانه‌های استان و مسابقه کتابخوانی «آمر شو» در آموزش و پرورش و بستر شبکه شاد از دیگر اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان است.

انتهای پیام
captcha