آموزش‌پذیری اولویت حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی قرار گیرد
کد خبر: 4146806
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

آموزش‌پذیری اولویت حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی قرار گیرد

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کردستان، با اشاره به اهمیت آموزش‌پذیری جامعه در رابطه با اثرات آسیب‌های اجتماعی مخرب مواد مخدر گفت: متأسفانه هنوز نظام فرهنگی ما نتوانسته است هم افزایی مطلوبی در امر آموزش پذیری ایجاد کند.

آسیب های اجتماعی

به گزارش ایکنا از کردستان، علی مرادی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کردستان امروز، 20 خردادماه در نشست کمیته فرهنگی شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کردستان گفت: آسیب‌های اجتماعی برای جامعه خطر آفرین است و نیاز به توجه جدی و آگاه‌سازی مناسب دارد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌پذیری جامعه در رابطه با اثرات مخرب مواد مخدر افزود: متاسفانه هنوز نظام فرهنگی ما نتوانسته است هم افزایی مطلوبی در امر آموزش پذیری ایجاد کند.

مدیرکل صدا‌ و سیما مرکز استان کردستان، هنر را مهم‌ترین ابزار و ظرفیت بی‌بدیل صدا و سیما و رسانه محلی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر ذکر و بیان کرد: صداو‌سیما می‌تواند قرارگاهی برای ایجاد نشاط و شور در جامعه باشد.

وی، بیان کرد: ایجاد کارگاه‌های اشتغالزایی موفق توسط بهبودیافتگان و بازتاب آن در رسانه صدا و سیما می‌تواند در ایجاد انگیزه مؤثر باشد.

مرادی ادامه داد: برنامه‌های کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر و به ویژه صدا و سیما باید به سمت عملیاتی‌سازی برود و این برنامه‌ها باید بر اساس ظرفیت‌های موجود و بومی در استان صورت گیرد و با هدف هم‌افزایی به مرحله اجرا درآید.

به گفته وی، ساخت سریال مستند در حوزه آسیب‌های اجتماعی ماندگار و تأثیرگذار است؛ همچنین از موسیقی که از ظرفیت‌های اصلی فرهنگی کردستان است باید بهره درست گرفت و تولیدات تأثیرگذار در دستور کار همه دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.

وی افزود: صدا و سیمای استان کردستان آمادگی خود را برای همکاری و مشارکت با سایر دستگاه‌های فرهنگی در تولید آثار فاخر و مؤثر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی اعلام می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای استان کردستان با بیان اینکه مشارکت در فرهنگ‌سازی و آموزش‌پذیری جامعه هدف استانی از وظایف صدا و سیما است، یادآور شد: حوزه کارشناسی صدا و سیمای کردستان ضعیف است؛ متأسفانه طی جلسات برگزار شده در این زمینه، مشخص شد که دانشگاه‌ها مایل به وقت گذاشتن برای این مقوله نیستند، که این امر باید رفع شود.

انتهای پیام
captcha