ظرفیت مساجد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود
کد خبر: 4146617
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

ظرفیت مساجد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود

دبیر کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با اشاره به کاهش سن اعتیاد گفت: باید از ظرفیت‌ کانون‌های مساجد استفاده کنیم و در راستای آگاهی‌بخشی عمومی و توجه به افراد در معرض آسیب گام برداریم.

نشست آموزشی توجیهی مدیران کانون های مساجد یزد با موضوع پیشگیری از اعتیادبه گزارش ایکنا از یزد، محبوبه وفائیان، دبیر کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد امروز در نشست آموزشی توجیهی مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری با موضوع پیشگیری از اعتیاد گفت: در چهل سال گذشته، هر چهار روز یک نفر در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده و هر 25 روز یک نفر در این راه جانباز شده که این مسیر هزینه‌های زیادی را به جامعه تحمیل کرده است و ما باید در این راستا با همکاری کانون‌های مساجد این آگاهی‌بخشی را به جامعه منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه در سطح کشور بالغ بر چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مصرف کننده انواع موادمخدر هستند، بیان کرد: هیچ گروه سنی، هیچ صنف و هیچ سطح طبقاتی از آسیب‌های اعتیاد در امان نیست و متأسفانه در همه گروه‌های جامعه، شاهد بروز این آسیب هستیم.

دبیر فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یزد با تأکید بر اینکه باید برای جمعیت مولد برنامه داشته باشیم، افزود: ۱۸ دستگاه دولتی و ۵۰ سازمان غیردولتی فعال در حوزه مبارزه با موادمخدر در سطح استان فعالیت می‌کنند که همه این دستگاه‌ها باید برنامه منسجم و اثرگذار ارائه دهند.

وفائیان تأکید کرد: متأسفانه کاهش سن اعتیاد در حال وقوع است و یکی از علل آن، به بازار آمدن انواعی از مخدرها و محرک‌هاست که با تبلیغات مستمر در گروه سنی نوجوانان، مخاطب پیدا کرده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی خط ملی اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸ گفت: این خط به صورت کاملاً رایگان به سؤالات افراد پاسخ داده و به خانواده‌های درگیر با مسئله اعتیاد نیز مشاوره می‌دهد.

وفائیان بیان کرد: باید از ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استفاده کنیم و در راستای آگاهی‌بخشی عمومی و توجه به افراد در معرض آسیب گام برداریم.

محسن رستگاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد نیز در این نشست گفت: در مساجد به بهترین نحو می‌توان در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداشت و این هدف با همکاری دستگاه‌های مختلف محقق می‌شود.

انتهای پیام
captcha