خانواده‌های شهدا نخستین مسافران قطار خاوران از تبریز عازم مشهد مقدس شدند
کد خبر: 4146562
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

خانواده‌های شهدا نخستین مسافران قطار خاوران از تبریز عازم مشهد مقدس شدند

همزمان با افتتاح خط آهن تبریز - بستان‌آباد و ایستگاه خاوران به دست رئیس جمهور، اولین 100 نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران آذربایجان‌شرقی به عنوان نخستین مسافران این مسیر جدید، عازم شهر مقدس مشهد شدند.

حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، همزمان با افتتاح خط آهن تبریز - بستان‌آباد و ایستگاه خاوران امروز، 19 خردادماه به دست رئیس جمهور، اولین مسافران قطار در این مسیر جدید 100 نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران آذربایجان‌شرقی عازم شهر مقدس مشهد شدند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور پس از افتتاح قطار بستان‌آباد-خاوران تبریز در سخنان کوتاهی ضمن ابراز خرسندی از تحقق وعده دولت به مردم آذربایجان‌شرقی گفت: اینکه سفر زیارتی مشهد مقدس به عنوان نخستین مقصد این مسیر ریلی انتخاب شده و مسافران آن نیز خانواده معظم شهدای دفاع مقدس، مدافعین حرم، مدافعین امنیت و سلامت هستند به برکات آن خواهد افزود.

مسیر ریلی 44 کیلومتری بستان‌آباد- خاوران تبریز بخشی از پروژه راه‌آهن میانه-تبریز است که مسیر ریلی تهران تا تبریز را 114 کیلومتر کوتاه و زمان سفر را حدود سه ساعت کاهش می‌دهد.

این پروژه با تحقق وعده رئیس جمهوری در اختصاص اعتبار 3 هزار میلیارد تومانی از محل مصوبات دور اول سفر استانی آذربایجان‌شرقی، به مرحله تکمیل و بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام
captcha