بیش از ۳۰۰ طلبه و دانشجوی خارجی مقیم قم از موزه فاطمی بازدید کردند
کد خبر: 4146140
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
در راستای تفاهم‌نامه موزه قم و جامعةالمصطفی؛

بیش از ۳۰۰ طلبه و دانشجوی خارجی مقیم قم از موزه فاطمی بازدید کردند

در راستای تفاهم‌نامه همکاری میان موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و جامعةالمصطفی العالمیه، بیش از ۳۰۰ طلبه و دانشجوی غیر ایرانی از ده‌ها ملیت در قالب طرح «دو هجرت تمدن‌ساز» از موزه فاطمی قم بازدید کردند.

بیش از۳۰۰ طلبه و دانشجوی خارجی مقیم قم از موزه فاطمی بازدید کردند

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر مشکاتی، رئیس اداره موزه فاطمی، عصر امرو، سه‌شنبه ۱۶ خرداد در جمع میهمانان خارجی موزه حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: این بازدید‌ها در قالب طرح «دو هجرت تمدن‌ساز» با هدف تبیین اهداف، دستاورد‌ها و آثار تاریخی و فرهنگی هجرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) از سرزمین وحی به ایران اسلامی انجام گرفته است و همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مرحله اول این طرح در قالب بازدید گروهی و رایگان در دهه کرامت انجام گرفت و حدود ۳۰۰ نفر از طلاب خواهر و برادر غیر ایرانی، همسران طلاب خارجی و کارکنان و اساتید جامعةالمصطفی در قالب ۶ گروه از موزه فاطمی بازدید کردند.

وی ادامه داد: این بازدید‌ها در قالب اردوی زیارتی حرم مطهر و بازدید ویژه از موزه فاطمی صورت گرفت که با روایت‌گری مناسبتی مسئولان موزه همراه بود.

بیش از۳۰۰ طلبه و دانشجوی خارجی مقیم قم از موزه فاطمی بازدید کردند

حجت‌الاسلام مشکاتی گفت: برخی از این گروه‌ها علاوه بر حضور در موزه فاطمی، از کتابخانه و مرکز اسناد حرم مطهر نیز بازدید کردند و با ظرفیت‌های کتابخانه و مرکز اسناد این بارگاه نورانی آشنا شدند.

انتهای پیام
captcha