امام راحل با انقلاب اسلامی موجب سرزندگی ملت ایران شد
کد خبر: 4145361
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
امام جمعه ساری:

امام راحل با انقلاب اسلامی موجب سرزندگی ملت ایران شد

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی گفت: امام راحل با انقلاب اسلامی موجب سرزندگی ملت ایران شد و ظرفیت حماسه و ایثار را در ملت شکوفا کردند.

آیت الله محمدی لائین

به گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری، امروز، 12 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای قیام ۱۵ خرداد، از برگزاری بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و چهلمین روز شهادت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، عضو فقید مجلس خبرگان رهبری در مصلی امام خمینی(ره) مرکز مازندران خبر داد و گفت: تبیین اندیشه‌های امام راحل لازم و مورد تأکید قرار گیرد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درخصوص امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام راحل با انقلاب اسلامی موجبات سرزندگی ملت ایران شدند و ظرفیت حماسه، ایثار و... را در ملت شکوفا کردند. جایگاه ویژه رهبری، جایگاه والایی است و وجود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) نعمتی است که راه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی را ادامه می‌دهند و جامعه را با درایت و هوشمندی رهبری می‌کنند.

امام جمعه ساری با اشاره به روز جهانی محیط زیست افزود: کره زمین خانه تمامی انسان‌هاست و همگان باید در حفظ محیط زیست کوشا باشیم. انواع شوینده‌ها و زباله‌ها خطر جدی برای محیط زیست به‌شمار می‌روند، اما از آنجا که شوینده‌های طب سنتی خطر کمتری برای محیط زست دارند می‌طلبد که مردم به استفاده از این نوع شوینده‌ها توجه کنند و کشاورزان و باغداران عزیز در کاهش مصرف سموم و آفت‌کش‌ها کوشا باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه رکود صنایع و عدم توسعه‌یافتگی صنایع معلول ممانعت‌های نادرست محیط زیست است، اظهار کرد: نهاد محیط زیست در کنار حفظ محیط زیست باید راهکارهایی برای ایجاد صنایع ارائه دهد.

آیت‌الله محمدی لائینی با اشاره به لایحه عفاف و حجاب قوه قضائیه که تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است، تأکید کرد: بررسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف، تقویت و تصویب این لایحه با هدف حفظ کرامت زنان و مردان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha