برگزاری دوره آموزشی داوری مسابقات قرآن مرحله شهرستانی در کردستان
کد خبر: 4144068
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

برگزاری دوره آموزشی داوری مسابقات قرآن مرحله شهرستانی در کردستان

رئیس اداره قرآن اوقاف کردستان از برگزاری دوره آموزشی داوری مسابقات قرآن مرحله شهرستانی در استان خبر داد و گفت: 30 نفر از داوران مسابقات قرآن در این دوره شرکت کرده‌اند.

خلیل همتی، رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان

خلیل همتی، رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: با توجه به اینکه در برخی استان‌های کشور کمبود داور داریم لذا سازمان اوقاف و امور خیریه دوره‌های آموزشی ارتقای سطح داوران قرآنی را برای تأمین داوران قرآنی مرحله شهرستانی برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این دوره آموزشی را  نیروی مورد نیاز برای داوری مسابقات سراسری قرآن مرحله شهرستانی ذکر کرد و افزود: این دوره آموزشی در دو بخش بانوان و آقایان به صورت تفکیک برگزار خواهد شد.

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به برگزاری این دوره آموزشی به صورت مجازی بیان کرد: این دوره آموزشی در رشته‌های تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن و حفظ برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری دوره آموزشی داوری مسابقات قرآن مرحله شهرستانی در کردستان خبر داد و گفت: 30 نفر از داوران مسابقات قرآن استان کردستان در این دوره شرکت کرده‌اند.

همتی از برگزاری این دوره آموزشی در روزهای 9 و 10 و 16 و 17  خردادماه برگزار می‌شود، ادامه داد: برگزاری  دوره مجازی ارتقای سطح داوری مسابقات قرآن به صورت فشرده و در رشته‌های یاد شده خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری آزمون ورودی شرکت در این دوره آموزشی اشاره کرد و افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی در صورت کسب امتیاز لازم مجوز داوری مسابقات قرآنی مرحله شهرستانی را خواهند داشت. 

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان برگزاری این دوره را فرصت مناسبی برای تربیت داوران قرآنی ذکر کرد و اظهار کرد: داوران این دوره آموزشی می‌توانند کار داوری چهل و ششمین دوره مسابقات مرحله شهرستانی را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 4 نفر از داوران استان کردستان مجوز داوری مسابقات سراسری قرآن را برعهده دارند،  یادآور شد: سن داوری مسابقات سراسری قرآن از 33 سالگی تا 63 سالگی بوده است.

انتهای پیام
captcha