ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن در چهارمحال‌وبختیاری ادامه دارد
کد خبر: 4143750
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
تا 15 خرداد

ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن در چهارمحال‌وبختیاری ادامه دارد

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه تا کنون بالغ بر 430 نفر از استان در چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: علاقه‌مندان تا 15 خردادماه فرصت دارند از طریق سامانه www.quraniran.ir اقدام به نام‌نویسی کنند.

مسابقات سراسری قرآن

محسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به اینکه ثبت‌نام چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن از ۱۶ اردیبهشت‌ماه همزمان با سراسر کشور در چهارمحال‌وبختیاری آغاز شده و تا 15 خردادماه ادامه دارد، اظهار کرد: علاقه‌مندان به شرکت در رشته‌های گوناگون قرآنی می‌توانند از طریق سامانه مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه به نشانی    www.quraniran.ir اقدام به نام‌نویسی کنند.

وی با ذکر اینکه تا کنون بالغ بر 430 نفر از استان در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: از این تعداد، 45 نفر از شهرستان بروجن، 218 متسابق از شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان، کیار و اردل، 142 نفر از شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد و 25 نفر از فارسان و کوهرنگ ثبت‌نام داشته‌اند و انتظار می‌رود در فاصله حدود 9 روز تا پایان مهلت ثبت‌نام، این آمار افزایش یابد و در مقایسه با آمار 400 شرکت‌کننده سال قبل، حضور بهتری را شاهد باشیم.

مولوی تبلیغات گسترده محیطی و فضای مجازی را یکی از عوامل افزایش آمار شرکت‌کنندگان امسال دانست و توضیح داد: همچنین در یک اقدام ابتکاری که اجرای آن از اوقاف لردگان آغاز شده و به دیگر شهرستان‌ها نیز تسری می‌یابد، از ظرفیت فرمانداری‌ها و ادارات برای افزایش مشارکت و نیز برگزاری مسابقات استفاده می‌شود که این اقدام در لردگان سبب افزایش قابل توجه مشارکت شده است.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از دلایل بهبود آمار ثبت‌نامی امسال، اضافه شدن رشته ترجمه سوره‌های مبارکه یس و الرحمن است که تنها در مرحله شهرستانی برگزار خواهد شد و استقبال خوبی از این رشته شاهد بوده‌ایم. این رشته به‌صورت کتبی و با رعایت استاندارد آزمون‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: البته امسال محدودیت‌هایی نیز برای متسابقان ایجاد شده است که کاهش حجم مشارکت را به‌دنبال دارد از جمله اینکه داوران این مسابقات مجاز به شرکت در این رویداد قرآنی حتی در بخش معارفی نیستند.

مولوی در خصوص بخش‌ها و رشته‌های این دوره از مسابقات، تصریح کرد: بخش آوایی انفرادی مسابقات شامل رشته‌های حفظ ۳۰ ، ۲۰ ، ۱۰  و ۵ جزء، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی بوده و رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم در بخش آوایی گروهی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: بخش معارفی نیز رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه را در بر دارد و امسال برای نخستین بار در این بخش، رشته ترجمه سوره‌های مبارکه یس و الرحمن نیز به فهرست رشته‌ها اضافه شده است که عمومی بوده و فقط دارای یک مرحله شهرستانی است؛ این رشته به‌صورت کتبی و با رعایت استاندارد آزمون‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، سال گذشته ۴۰۰ متسابق شامل ۱۷۰ آقا و ۲۳۰ بانو در رشته‌های مختلف چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ثبت‌نام کردند که کسب دو مقام سومی در رشته‌های دعاخوانی و نهج‌البلاغه آقایان، رهاورد نمایندگان چهارمحال‌وبختیاری در دوره قبلی مسابقات سراسری قرآن کریم در سال ۱۴۰۱ است.

انتهای پیام
captcha