نمایندگان در زمینه اشتغال با دولت همکاری کنند
کد خبر: 4143613
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
امام جمعه اهواز:

نمایندگان در زمینه اشتغال با دولت همکاری کنند

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه نمایندگان اگر رأی می‌خواهند با دولت، استانداران و فرمانداران در حل مسئله اشتغال همکاری کنند، گفت: کنار هم قرار گیرید و سه مشکل اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان را حل کنید و باعث امیدواری آنها بشوید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهوازبه گزارش ایکنا از خوزستان،  حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز امروز، 5 خرداد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: خانواده سلول جامعه است، اگر خانواده براساس مبانی دینی شکل بگیرد، جامعه ما مشکلی نخواهد داشت. دشمن، این سلول و این زیر ساخت را نشانه گرفته است.

وی با تصریح به وضعیت نامناسبت خانواده در جامعه غربی اظهار کرد: حجاب و عفاف و پاکدامنی حاصل بروز و ظهور دو فضیلت بسیار مهم یعنی حیا و غیرت است. این دو عامل، از پایه‌ها و نشانه‌های اصلی ایمان هستند. پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: «کسی که حیا ندارد، ایمان ندارد.»

موسوی‌فرد در ادامه سخنانش فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را تبریک گفت و با بیان اینکه این ماه یعنی ذی‌العقده، فرصتی برای جاماندگان از فیض ماه‌های عبادت گذشته است، افزود: سه ماه ذی‌العقده و ذی‌الحجه و ماه محرم، ماه‌های حرام الهی هستند که باید به آنها توجه کنیم. شباهت عجیبی میان این سه ماه با سه ماه رجب، شعبان و ماه رمضان وجود دارد. این ماه؛ یعنی ذی‌العقده مانند، ماه رجب، استغفارمحور است. مهم‌ترین عاملی که ما را از خداوند دور می‌کند و انس ما را با خدا کم می‌کند، سرپیچی و گناه است؛ لذا استغفار در این ماه خیلی سفارش شده است. انس با خدا، غذای اصلی روح است. فرصت این ماه و استغفار در این ماه را از دست ندهید. زیارت حضرت ثامن الحجج(ع) نیز مانند ماه رجب در این ماه (بیست و سوم و بیست و پنجم ذی‌العقده) توصیه شده است.   

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه با اشاره به مسئله حجاب گفت: اگر می‌بینید بی‌حجابی روز به روز گسترش پیدا می‌کند، به جهت این است که مسئله رها شده است. اوایل امسال کنترل شد، مسئولان محکم آمدند و گروهی از مردم هم آمدند، یک مقدار کنترل شد، اما از نو رها شد. بی‌حجابی در ایران فقط بی‌حجابی سر نیست. ما نزدیک 300 هزار شهید دادیم، بی اعتنایی تا کی؟ اگر به شخصی بگوییم نسبت به بی‌حجابی اهل تذکر باشد، می‌گوید، اثر نمی‌کند! اگر همه ما تذکر بدهیم جرئت نمی‌کنند حجاب را بردارند، اگر مردم، مسئولین، اماکن این کار را بکنند، اثر می‌کند. تاکسی، فروشگاه، شهربازی، هواپیما، اتوبوس و ... اگر به فرد بی حجاب خدمات ندهند، کنترل می‌شود. ما شهید داریم، انقلاب اسلامی از حجاب کوتاه نمی‌آید. این مطالبه امام زمان(عج) است، مطالبه مقام معظم رهبری است. ما مردم باید تذکر زبانی خود را داشته باشیم، نگوییم اثر نمی‌کند. اثر دارد.  

 امام جمعه اهواز ادامه داد: به تعبیر رهبر انقلاب، حماسه فتح خرمشهر، تمام شدنی نیست، ما خرمشهرها در پیش داریم. برخی از ما فکر کردیم، منظور از فتح خرمشهرها، تنها دفاع از حرم و مسائل اقتصادی کشور است، این طور نیست. فتح خرمشهرها اعم از عرصه سخت افرازی و نرم افزاری است؛ یعنی همانگونه که ما سرداران و مدافعان حرم داریم، باید امروز مدافعان حریم ولایت و عفت و پاکدامنی داشته باشیم. اینها هشدار است. اگر تذکر ندهیم، زمین را به دشمن واگذار کرده‌ایم.

وی در ادامه با تصریح به اینکه باز هم شاهد تورم در برخی کالاهایی ضروری زندگی هستیم، تأکید کرد: باید دست دلالان کوتاه و نظارت تقویت شود. سه اولویت اصلی مردم، اشتغال، مسکن و ازدواج هستند. باید نسبت به اشتغال جوانان اهتمام داشته باشیم. امسال، سال پرتلاشی باشد. اگر حضور مردم را در صحنه انتخابات می‌خواهیم باید به اشتغال جوانان اهمیت بدهیم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: نمایندگان اگر رأی می‌خواهند به‌جای اینکه این مسئول و آن مسئول را جابجا کنند، (چنانکه برخی از نمایندگان می‌گویند تا من نماینده‌ام، فلان شخص باید مسئول باشد) توجه کنند. سال آخر کار شما است، با دولت، استانداران و فرمانداران در اشتغال همکاری کنید. کنار هم قرار گیرد، این سه مشکل را حل کنید. برخی برای وام ازدواج هفت خان رستم را طی می‌کنند. این مسئله را تسهیل کنید. جوان را امیدوار بکنید.   

انتهای پیام
captcha