حضور پررنگ دهه هشتادی‌ها در جشنواره ملی مهدویت
کد خبر: 4142976
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰

حضور پررنگ دهه هشتادی‌ها در جشنواره ملی مهدویت

داور بخش ایده‌پردازی چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت حضور جوانان و به‌ویژه دهه‌ هشتادی‌ها را در بخش ایده‌پردازی این جشنواره موردتوجه قرار داد و گفت: یکی از جنبه‌های مثبت این دوره، استقبال جوانان و دهه‌هشتادی‌ها از رویداد ایده‌‌پردازی با رویکرد مهدویت بود و این اتفاق بیانگر گرایش و علاقه آنان نسبت به موضوع مهدویت است.

چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویتحسین شیرازی، داور بخش ایده‌پردازی چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با بیان اینکه حضور ایده‌پردازان در این دوره از جشنواره بسیار چشمگیر بود، اظهار کرد: حدود 160 عنوان اثر به دبیرخانه بخش ایده‌پردازی جشنواره ملی مهدویت ارسال شده است که نسبت به سال گذشته افزایش و رشد قالب توجهی پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره ملی مهدویت در عرصه تعمیق فرهنگ مهدوی بین جوانان جریان‌ساز است، بیان کرد: بخش ایده‌پردازی جشنواره، جامعه نخبگانی، دانشجویی و عموم مردم را به سمت به‌کارگیری از به‌روزترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های دنیا  در زمینه مهدویت سوق داده است که این امر اتفاق مبارکی بود و امیدواریم تداوم داشته باشد.

شیرازی با بیان اینکه ایده‌های شرکت‌کنندگان این بخش در قالب‌های گوناگون و متنوع ارائه شده است، افزود: کار در فضای مجازی، تولید محتوای سمعی و بصری، تغییر و رویکرد فرآیندها و شبکه‌سازی از جمله قالب‌های مورداستفاده شرکت‌کنندگان بخش ایده‌پردازی بود.

وی تصریح کرد: اجرایی کردن ایده‌ها در همه زمینه‌ها از یک استاندارد و پنل مشخص پیروی می‌کند اما باتوجه به اینکه رویداد مهدویت، یک رویداد جدید و تازه‌ای است، جهاددانشگاهی می‌تواند در طول سال، با اجرای کارگاه‌ها و رویدادهای ایده‌پردازی و تبدیل آن به محصول با محوریت و رویکرد مهدویت و معنویت بستر مناسبی را برای آشنایی بیشتر و رشد و پرورش ایده‎پردازان در عرصه‌های دینی و مذهبی فراهم کند.

شیرازی حضور جوانان و به‎‌ویژه دهه‌ هشتادی‌ها را در بخش ایده‎‌پردازی جشنواره مهدویت موردتوجه قرار داد و افزود: یکی از جنبه‌های مثبت این دوره از جشنواره، استقبال جوانان و دهه‌هشتادی‌ها از رویداد ایده‌‌پردازی با رویکرد مهدویت بود و این اتفاق بیانگر گرایش و علاقه آنان نسبت به موضوع مهدویت است.

وی یادآور شد: برای ترویج و اشاعه فرهنگ مهدویت با تکنولوژی‌های روز نیازمند برپایی دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی یا برگزاری رویدادهای مختلف با این محوریت هستیم که شاهد ایده‌های جذاب‌ و خلاقانه از سوی نسل جوان و علاقه‌مند به فرهنگ مهدویت باشیم.

شیرازی با اشاره به اینکه اگر یک رویداد ایده‌پردازی با نوع مسئله جامعه منطبق و پژوهش‌محور باشد، جوانان به سمت آن گرایش پیدا کرده و شرکت می‌کنند، افزود: فرهنگ‌سازی، توانمندسازی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی پیش‌از برگزاری رویداد و توانمندسازی آنان در مراکز رشد، خانه‌های خلاق و مراکز نوآوری و فناوری، تیم‌سازی، تجاری‌سازی و اشتغال پس از برگزاری رویدادهای ایده‌پردازی، منجر به تداوم و ادامه‌دار شدن رویداد ایده‌پردازی با رویکرد مهدویت می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: جهاددانشگاهی قم، تعامل بین دستگاه‌های اجرایی استان را به‌خوبی پیگیری کرده و آنان را به هم‌افزایی رسانده است.

انتهای پیام
captcha