فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه زنده و بالنده باشد
کد خبر: 4142342
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹
مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی:

فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه زنده و بالنده باشد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تمام آحاد مردم و مسئولان در قبال شهدا و ایثارگران مسئول هستند، گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت به‌عنوان یک فرهنگ ارزشی در جامعه زنده و بالنده باشد.

بنیاد شهید، اهربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید استان، جابر ابوالفتح زاده، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، 31 اردیبهشت‌ماه، در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اهر بر اجرای برنامه‌های ترویجی در حوزه ایثار و شهادت در سطح جامعه تأکید کرد و گفت: در طول چهل‌وچهار سال عمر با برکت انقلاب اسلامی همواره فرهنگ ایثار و شهادت به‌عنوان یک فرهنگ اثرگذار مطرح و راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات کشور بوده است.

وی افزود: تمام آحاد مردم و مسئولان در قبال شهدا و ایثارگران مسئول هستند و باید فرهنگ ایثار و شهادت به‌عنوان یک فرهنگ ارزشی در جامعه زنده و بالنده باشد.

ابوالفتح‌زاده با تأکید بر اینکه مدیون ازجان‌گذشتگی شهدا و ایثارگران هستیم، تصریح کرد: مبادا گذر زمان باعث فراموشی یاد و نام شهدا و ایثارگران شود چراکه آن‌ها در دوران هشت سال دفاع مقدس از تمام هستی خویش برای سربلندی و سرافرازی ایران اسلامی گذشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار پرداختن به امورات معیشتی و رفاهی جامعه بزرگ ایثارگری به مسائل فرهنگی از جمله فرهنگ ایثار و شهادت نیز توجه ویژه‌ای دارد و تأکیدات مقام معظم رهبری نیز در این خصوص فصل الخطاب است.

وی در خصوص امورات معیشتی و رفاهی جامعه بزرگ ایثارگری نیز گفت: در قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران تمام الزامات رسیدگی مادی به این قشر معزز پیش‌بینی ‌شده و تلاش ما به‌عنوان متولی اصلی رسیدگی به خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران اجرای کامل این قانون است.

ابوالفتح‌زاده، مشارکت ادارات و دستگاه‌های اجرایی در امر خدمات‌رسانی شایسته به ایثارگران را الزامی دانست و افزود: خوشبختانه اقدامات مفید و مؤثری در دولت سیزدهم در زمینه تحکیم و توسعه فرهنگ ایثار شهادت و همچنین خدمت ‌رسانی به ایثارگران صورت گرفته است اما جا دارد بیش‌ از گذشته تلاش شود و در این ‌بین ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز باید همپای بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشته باشند.

وی همچنین در خصوص ساماندهی گلزار مطهر شهدای اهر گفت: ساماندهی، مرمت و بازسازی مزارهای مطهر شهدا امری ضروری بوده و در صورت تخصیص اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور برخی از پروژه‌های مهم از جمله تکمیل حسینیه اعظم شهدا و ساماندهی گلزار مطهر شهدای اهر سرعت خواهد یافت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی، اشتغال و تأمین مسکن ایثارگران واجد شرایط را از دغدغه‌های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری همه دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گام‌های خوبی در زمینه حل‌وفصل مشکلات این قشر معزز برداریم.

انتهای پیام
captcha