جوانان امروزی نیازمند گوش شنوای مسئولان هستند
کد خبر: 4142175
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
مشاور رئیس دانشگاه تبریز در امور بانوان:

جوانان امروزی نیازمند گوش شنوای مسئولان هستند

مشاور رئیس دانشگاه تبریز در امور بانوان گفت: جوان امروزی با وجود تمامی مطالبات و خواسته‌های (منطقی یا غیرمنطقی) خود، نیازمند گوش شنوا از طرف مسئولان هستند و ما می‌توانیم با گوش دادن به دغدغه‌ها، مطالبات و مشکلات آن‌ها بخش اعظمی از جوش و خروش و تلاطم درونی آنها را فروکش کنیم.

هانیه محجل شجاء، مشاور رئیس دانشگاه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، هانیه محجل شجاء، مشاور رئیس دانشگاه تبریز در امور بانوان، روز گذشته، 30 اردیبهشت‌ماه، در تشریح اهمیت جایگاه امور بانوان و خانواده در هر سازمان و ارگان در خصوص فلسفه‌ ایجاد پست مشاور امور بانوان و خانواده در دانشگاه تبریز اظهار کرد: مطابق اهداف مندرج در سند چشم‌انداز 20 ساله‌‌ کشور، ایران 1404 جامعه‌ای خواهد بود که در آن تحکیم نهاد خانواده، جایگاه زنان در عرصه‌های مختلف و استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در همه‌ زمینه‌ها محقق شده باشد.

وی ادامه داد: از طرفی نیز، چون توجه به کیفیت زندگی سه جامعه‌ هدف در محیط دانشگاه که عبارتند از دانشجویان دختر، کارکنان زن و اعضای هیأت علمی زن؛ مورد تأکید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در قالب این سند چشم‌انداز قرار گرفته است، به همین منظور از سال 1396 سمتی تحت عنوان مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان در دانشگاه‌ها ایجاد شد.

محجل در تشریح اهداف ایجاد این سمت در دانشگاه‌ها نیز گفت: افزایش مشارکت فعال زنان در توسعه‌ علمی کشور، ارتقای کیفیت زندگی و ایجاد بالندگی علمی و اجرایی زنان، ایجاد فرصت‌های عادلانه در مدیریت و ارتقای علمی زنان در دانشگاه جزو مهم‌ترین اهداف این سمت می‌باشد و همانطور که مشاهده می‌کنید برخلاف گذشته که اکثر مسئولیت‌ها در اختیار آقایان بود، اکنون شاهد حضور بانوان توانا و کاربلد در مسئولیت‌های مختلف در دانشگاه هستیم.

وی در خصوص وظایف مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان نیز اظهار کرد: دریافت و تنظیم اسناد بالادستی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، استانداری و سایر بخش‌های فرادانشگاهی، مشارکت فعال در شبکه‌ی مشاوران حوزه‌ی زنان ادارات و سازمان‌های مختلف، ارائه‌ی گزارش‌های پیشرفت دوره‌ای به رئیس دانشگاه و مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده، برقراری ارتباط مستمر با سایر مراکز علمی، فرهنگی و اجتماعی، جمع‌آوری اطلاعات و ایجاد بانک اطلاعاتی، ارائه‌ی مشورت و راهکار به رئیس دانشگاه در خصوص امور مربوط به بانوان، ارتقای وضعیت زندگی و سلامت بانوان دانشگاه اصلی‌ترین وظایف مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان است.

مشاور رئیس دانشگاه تبریز در امور بانوان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برخی از اقدامات انجام شده در مدت زمان قبول این مسئولیت، گفت: در طول شش ماه اخیر بازدیدهای مختلفی از دانشکده‌های برنامه‌ریزی و علوم محیطی، حقوق و علوم اجتماعی، کشاورزی، الهیات، ریاضی و علوم طبیعی انجام دادیم  و در جریان این بازدیدها جلساتی را با کارکنان و اعضای هیات علمی زن برگزار کرده و در جریان مطالبات، مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها قرار گرفتیم و تمامی موضوعات را به مسئولان دانشگاه منتقل کرده‌ایم و چندین جلسه نیز در ایام مختلف در سلف‌های دختران و خوابگاه دانشجویان دختر حاضر شده و پای صحبت‌های دانشجویان نشستیم.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات عدیده‌ای که در بحث تربیت بدنی کارکنان و اعضای هیئت علمی زن وجود داشت، جلساتی را با مدیر تربیت بدنی برگزار کردیم و امیدواریم پیگیری‌های ما در رفع این مشکلات مثمر ثمر باشد.

وی همچنین در ارتباط با اقدامات دانشگاه تبریز در بحث حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد: من به‌عنوان عضو حقوقی و نماینده‌ دانشگاه تبریز در جلسات مربوط به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شرکت کرده و در دانشگاه نیز عضو کارگروه جمعیت این دانشگاه مشعول به خدمت هستم که این کارگروه تحت نظر معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فعالیت می‌کند.

محجل افزود: علاوه بر این کارگروه که مسئولیت حمایت از پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و طرح‌های پژوهشی مرتبط با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را برعهده دارد، به‌عنوان عضو حقوقی در جلسات مدیریت امور اجتماعی دانشگاه نیز شرکت می‌کنم که در این جلسات اساتید متخصص در این حوزه حاضر شده و مسائل مربوط به این قانون بحث و بررسی می‌شود.

این استاد دانشگاه تبریز، با اشاره به حوادث سال گذشته‌ دانشگاه تبریز و نحوه‌ برخورد با دانشجویان و جوانان نسل کنونی گفت: جوان امروزی با وجود تمامی مطالبات و خواسته‌های (منطقی یا غیرمنطقی) خود، نیازمند گوش شنوا از طرف مسئولین هستند و ما می‌توانیم با گوش دادن به دغدغه‌ها، مطالبات و مشکلات آن‌ها بخش اعظمی از جوش و خروش و تلاطم درونی آن‌ها را فروکش کنیم.

وی اظهار کرد: طبیعتاً تمامی خواسته‌هایی جوانان امروزی غیرمنطقی نبوده و بخش زیادی از آنان منطقی هستند و ما می‌توانیم رفع دغدغه‌های منطقی، آن‌ها را به سمت تجدید نظر در مطالبات غیرمنطقی سوق دهیم.

مشاور رئیس دانشگاه تبریز در امور بانوان در پایان یادآور شد: هیچ کس منکر مشکلات کشور نیست اما مسئولین می‌توانند با بیان آنچه که در راستای حل مشکلات کشور انجام شده، اجازه ندهند جوانان تحت تاثیر شبکه‌های معاند و فضای مجازی قرار بگیرند. چراکه اگر جوانان مشاهده کنند که مسئولان در حال خدمت رسانی و رفع مشکلات هستند، هرگز تحت تاثیر سایر شبکه‌های معاند قرار نمی‌گیرند.

انتهای پیام
captcha